- lör maj 12, 2012 12:02
melon skrev:Då är jag med på vad du menarJuliusdotter skrev:Framför tummen är maskorna i tidigare varv. Eftersom jag binder åt det hållet - framåt - säger jag att de är framför. Min lärare och en tjej i klassen som kan nålbinda sa så och jag tyckte det lät logiskt.melon skrev:men framför tummen? Är det den/de maskorna på tummen (vilket det uppenbart inte är vad beskrivningen säger sedan) eller är det maskor på tidigare varv? Jag har inga maskor framför tummen, på, bakom och under har jag maskor.Juliusdotter skrev:Ja precis. Hur är den finska varianten? Jag har inte hunnit kolla igenom alla filmer på den där sidan än.melon skrev:Jag som vist kör den finska varianten, vad menar du med "tar en gammal och en ny ögla framför tummen". Är det när du fäster i det tidigare varvet? För resten med två öglor bakom tummen och sen genom öglan på tummen fattar jag.Miltonia skrev:Du jag är inte heller så bevandrad än så jag vet inte vad de hetermelon skrev:Första projektet klartVad fina!Knappt två nystan Drops Nepal gick det åt.
Vad är det för stygn (eller vad det kallas, är inte så väl bevandrad inom nålbindningsterminologin än
) du använder?
Jag har en ögla på tummen och tar en gammal och en ny ögla framför tummen, två öglor bakom tummen och sen genom öglan på tummen.