Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag börjar tröttna på becon, både på det att inställningarna måste vara helt perfekta om den ska funka på mig (mannen tycker den funkar klockrent jämt) och på innerdelen som blir opraktisk vid bärande med ytterkläder. Becon har onekligen många fördelar men nu är jag sugen på en annan sele, toddlervariant.
Jag har provat boba 2g två ggr och tyckte den var riktigt skön, men den har ju låg ryggdel och E gillar att luta sig bakåt ibland och hon är lång för sin ålder.. Tuli/tula låter bättre i teorin men när jag testade den tyckte jag inte den passade mig bra. :hmm: Patapum toddler var skön men den är ju lika krånglig som becon iom extraremmen.
Mannen är 180 cm och smal (men kommer ev fortsätta använda becon..) och jag är 165 cm och runt 60 kg.
Hjälp!!!
Senast redigerad av mammatillE den lör maj 26, 2012 11:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Testade du Tuli eller Tula? På Tulan går det att dra åt ytterligare ca en dm där axelbanden fäster i sittdelen. (Som på Manducan). Jag har haft några kunder som Tulin blev lite för stor på men som kunnat ha Tulan.
Av mammatillE
KATARINA skrev:Testade du Tuli eller Tula? På Tulan går det att dra åt ytterligare ca en dm där axelbanden fäster i sittdelen. (Som på Manducan). Jag har haft några kunder som Tulin blev lite för stor på men som kunnat ha Tulan.
Oj! Jag vet inte. Jag trodde tuli/tula var samma :oops:
Får kolla det!:) låter lovande. De är ju fina!!
Användarens profilbild
Av KATARINA
mammatillE skrev:
KATARINA skrev:Testade du Tuli eller Tula? På Tulan går det att dra åt ytterligare ca en dm där axelbanden fäster i sittdelen. (Som på Manducan). Jag har haft några kunder som Tulin blev lite för stor på men som kunnat ha Tulan.
Oj! Jag vet inte. Jag trodde tuli/tula var samma :oops:
Får kolla det!:) låter lovande. De är ju fina!!
Jo, det är den lilla skillnaden (som bara blir skillnad när man drar åt den) sedan de bytte namn till Tula (samt att alla huvudstöd är svarta på Tulan).
Användarens profilbild
Av nalimea
thowida skrev:Wompat toddler :tumup:
:tumup:
Av mammatillE
Jag har fått hem en sprillans ny boba nu och första intrycket är inte helt bra :( har testat den tidigare och tyckt den var bekväm så jag hoppas det är en inställningssak. Jag gillar att den inte har innerdelen som becon har, men den känns inte så mkt bredare än becon och inte högre.
Jag börjar bli lite nervös att selar inte är min grej, jag som är kass på ryggknyt, vad ska jag då bära i? :roll:
Jag vill kunna bära utanpå ytterkläderna på rygg i höst och snabbt sjala upp barnet på ryggen när behov uppstår..
Användarens profilbild
Av nalimea
mammatillE skrev:
nalimea skrev:
thowida skrev:Wompat toddler :tumup:
:tumup:
Är den hög i ryggen? Vilka andra selar kan man jämföra den med? Är den styv eller mjuk?

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 4&t=205629
Den är hög i ryggen, går upp över nacken på min 95cson. Och den är supermjuk, känns som en sjalhybrid, typ en MT med spännen. Och sys efter beställning, så det går att modda detaljer om man kan vara specifik.
Användarens profilbild
Av nalimea
mammatillE skrev:Låter intressant nalimea! Min skatt är rätt lång..

http://www.wearababy.com/shop/full-buck ... egory_id=4
Finns lite mått och sånt där.
Var bor du? Du får ju försöka prova en liksom... :tumup:
Av mammatillE
Jag behöver tips på hur man ställer in boban bra. Jag har som sagt provat den förut och tyckte då den var skön men nu får jag inte till det. Hjälp önskas!!

Tänk om det inte finns någon sele jag gillar :whut:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?