Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
hattifnatt skrev:
Aspasia skrev:Igår fick jag en kommentar från en ung somalisk kvinna, hon log brett och sa "så ska det vara!" :loving:

Tyvärr har jag aldrig sett några somalier bära sina barn här i stan, det finns ganska många i vårt bostadsområde men de drar på stora vagnar allihopa :? Undrar varför de väljer bort sitt traditionella sätt att transportera barnen? :hmm:

Jag har också tänkt på det när jag möter några med vagn på stan. Det känns så bakvänt liksom, här kommer jag med E på magen och de kommer skjutandes på en stor klumpig vagn från längesen. Undrar också varför, det finns ju rätt många från Afrika här i stan men jag har aldrig sett någon bära. (Bor du möjligtvis i N.lund? :wink: )
Huuur kunde du gissa det? :wink:
Jag har fortfarande inte sett några afrikaner bära här i stan. Väldigt sällan en ser några överhuvudtaget med bärsjal här, dalfolket är rätt konservativa :roll:
Användarens profilbild
Av Aspasia
Emma_oh skrev:Jag fick faktiskt möjlighet att fråga en afrikansk kvinna varför man sällan (aldrig) ser afrosvenskar bära sina barn traditionellt. Hon gissade på att de försökte passa in.
Nja, jag köper inte den teorin. De mammor jag stöter på sticker redan ut mycket från den svenska normen, med sina slöjor och långa färgglada klänningar. Skulle en bärsjal göra dem så mycket mer udda? :hmm:

Jag tycker faktiskt det är ett mysterium. De kanske tycker det är praktiskt att kunna ha matvarorna i vagnens lastutrymme när de handlat (det är den enda fördelen jag ser med vagn iaf :wink: ) Eller kör de flesta vagn i Somalia? Jag kanske har en föråldrad bild av att alla afrikanska kvinnor bär omkring på sina bebisar på ryggen.
Jag tror också att det kan vara 'för att passa in. Eller mer "aha så gör man här" och att de inser fördelarna med vagn, att man kan lasta i den tex. Men det kan också vara så att det tycker att det är bökigt att bära i vårat klimat kanske :hmm: ?
Användarens profilbild
Av Emma_oh
AbbesMamma skrev:Jag tror också att det kan vara 'för att passa in. Eller mer "aha så gör man här" och att de inser fördelarna med vagn, att man kan lasta i den tex. Men det kan också vara så att det tycker att det är bökigt att bära i vårat klimat kanske :hmm: ?
Ja klimatet nämnde hon ju faktiskt kommer jag på nu när du säger det.
Av pau
ja som jag skrev någonstans att den vanligaste kommentaren efter tre pojkar i bärsjal har ju varit äldre kvinnor som frågat " kan han andas där inne"? när dm legat ihopknörvlade och sovit med huvet inunder och då vill man ju svara ngt lustigt men jag är snäll så jag säger jodå han mår så bra :roll: annars är ju det inte så mkt kommentarer möjligtvis" mysig" eller så folk tittar väl mest :siishah:
Emma_oh skrev:Jag tycker det är roligt när otippade personer (enl mina egna fördomar givetvis) kommenterar. Tex var det en ung kille i kassan på ica som sa "åh vad det där ser mysigt ut" :D
Får mig att tänka på min senaste handling, den unga rara kassörskan frågade "Behöver du hjälp eller kan du packa varorna med den där bebisen på magen?" :lol: men det var så gulligt att hon frågade :)

Och på Apoteket "Oj där sitter den helt orörlig"....
Användarens profilbild
Av smurfis
AbbesMamma skrev:
Emma_oh skrev:Jag tycker det är roligt när otippade personer (enl mina egna fördomar givetvis) kommenterar. Tex var det en ung kille i kassan på ica som sa "åh vad det där ser mysigt ut" :D
Får mig att tänka på min senaste handling, den unga rara kassörskan frågade "Behöver du hjälp eller kan du packa varorna med den där bebisen på magen?" :lol: men det var så gulligt att hon frågade :)

Och på Apoteket "Oj där sitter den helt orörlig"....
:shock: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Weeiii
På förra helgens shoppingtur, med min treåring i selen på magen, utbrast kassörskan helt spontant när det var min tur att betala " Åh vad skönt att slippa vagn va?"
Användarens profilbild
Av Lady A
Fick en ganska rolig kommentar av en kollega till min man för några dagar sedan (hade M i ringsjal):
"Det verkar bekvämt med den där påsen!"

:D
Av mly
I måndags va jag och I på stickcafé, jag fick gå hem tidigt för I blev trött. Upp med henne i selen på ryggen och så på med den nya fleece jackan, å alla kommenterade å så gulligt, vad mysigt det ser ut osv, sen säger en av tanterna, precis som en liten koala. Är det dom som har bebisarna i en ficka på magen? jag tyckte iaf det va gulligt sagt!
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?