- tis apr 24, 2012 22:48
Jag har fortfarande inte sett några afrikaner bära här i stan. Väldigt sällan en ser några överhuvudtaget med bärsjal här, dalfolket är rätt konservativa
hattifnatt skrev:Huuur kunde du gissa det?Aspasia skrev:Igår fick jag en kommentar från en ung somalisk kvinna, hon log brett och sa "så ska det vara!"![]()
Tyvärr har jag aldrig sett några somalier bära sina barn här i stan, det finns ganska många i vårt bostadsområde men de drar på stora vagnar allihopaUndrar varför de väljer bort sitt traditionella sätt att transportera barnen?
Jag har också tänkt på det när jag möter några med vagn på stan. Det känns så bakvänt liksom, här kommer jag med E på magen och de kommer skjutandes på en stor klumpig vagn från längesen. Undrar också varför, det finns ju rätt många från Afrika här i stan men jag har aldrig sett någon bära. (Bor du möjligtvis i N.lund?)

Jag har fortfarande inte sett några afrikaner bära här i stan. Väldigt sällan en ser några överhuvudtaget med bärsjal här, dalfolket är rätt konservativa

Stolt moder till Leia född 100203