- fre nov 11, 2005 21:35
Var på Röda korsets second hand och hittade en jättefin jacka för 50:-! Den är som en blandning av jacka och cape, innertyget är i acryl/ull och yttertyget är poplin. Jag klippte en öppning i ryggen som jag kantade med innertyg från kapuschongen (som jag inte ska använda).
Har inte hunnit prova den sen den blev färdig, för Maja hann somna innan... Misstänker att öppningen kanske är lite för vid, men då får hon ha en fuskpolo på sig så funkar det nog. Enda nackdelen är att jackan inte är rak nertill, utan den går upp lite i sidorna, vilket kommer att göra att Majas fötter förmodligen kommer utanför. Men än så länge är det inte kallt, och med ullstrumpor, raggisar och benvärmare ska det funka ändå!
Blev så inspirerad av alla duktiga härinne, och känner mig stolt över mitt verk
Är inte så jätteduktig vid symaskinen, men det här var lätt! Kan kanske fixa en bild i helgen, om någon vill se.
Har inte hunnit prova den sen den blev färdig, för Maja hann somna innan... Misstänker att öppningen kanske är lite för vid, men då får hon ha en fuskpolo på sig så funkar det nog. Enda nackdelen är att jackan inte är rak nertill, utan den går upp lite i sidorna, vilket kommer att göra att Majas fötter förmodligen kommer utanför. Men än så länge är det inte kallt, och med ullstrumpor, raggisar och benvärmare ska det funka ändå!
Blev så inspirerad av alla duktiga härinne, och känner mig stolt över mitt verk

Mamma till sju barn födda mellan -81 och -04