- mån mar 19, 2012 09:35
Stora barnet 081009. Lilla barnet 110709.
Boban regerar. Becon och bärjackan är på utlån.
Om du sytt en fodrad thaiväska, med fickor inuti. Som du, på grund av ett... tja, ska vi säga kognitivt missöde, fått klippa av axelbandet på, men som du tänkt sätta knappar på så det ändå blir bättre än ursprunget. Men sen, när du sytt en fin söm runt om, är sjukt nöjd med hantverket, inser att DEN JÄVLA BOTTEN ÄR MONTERAD PÅ FEL LEDD!
Jag har aldrig haft, eller ens provat en thaiväska så jag tänkte väl inte på att botten skulle vara på DEEEEET hållet. Till saken hör att jag lider av perfektionism. Svår grad. Jag har MYCKET svårt att acceptera att det blivit fel, och ÄNNU svårare att låta det vara fel.
Så, vad gör du?
1. Struntar i det. Spela roll att den står ut lite liksom. Ta det som en del i terapin du behöver.
2. Använder den som bajspåse vid nästa hundpromenad.
3. Gör om väskan, klipper i den och försöker rädda den på det sättet.
4. Gör en ny väska.

Jag har aldrig haft, eller ens provat en thaiväska så jag tänkte väl inte på att botten skulle vara på DEEEEET hållet. Till saken hör att jag lider av perfektionism. Svår grad. Jag har MYCKET svårt att acceptera att det blivit fel, och ÄNNU svårare att låta det vara fel.
Så, vad gör du?
1. Struntar i det. Spela roll att den står ut lite liksom. Ta det som en del i terapin du behöver.
2. Använder den som bajspåse vid nästa hundpromenad.
3. Gör om väskan, klipper i den och försöker rädda den på det sättet.
4. Gör en ny väska.
Senast redigerad av gurkan den ons mar 21, 2012 12:40, redigerad totalt 1 gånger.

Stora barnet 081009. Lilla barnet 110709.
Boban regerar. Becon och bärjackan är på utlån.