Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Om du sytt en fodrad thaiväska, med fickor inuti. Som du, på grund av ett... tja, ska vi säga kognitivt missöde, fått klippa av axelbandet på, men som du tänkt sätta knappar på så det ändå blir bättre än ursprunget. Men sen, när du sytt en fin söm runt om, är sjukt nöjd med hantverket, inser att DEN JÄVLA BOTTEN ÄR MONTERAD PÅ FEL LEDD!

:gaah: :duh: :duh: :duh:

Jag har aldrig haft, eller ens provat en thaiväska så jag tänkte väl inte på att botten skulle vara på DEEEEET hållet. Till saken hör att jag lider av perfektionism. Svår grad. Jag har MYCKET svårt att acceptera att det blivit fel, och ÄNNU svårare att låta det vara fel.

Så, vad gör du?

1. Struntar i det. Spela roll att den står ut lite liksom. Ta det som en del i terapin du behöver.
2. Använder den som bajspåse vid nästa hundpromenad.
3. Gör om väskan, klipper i den och försöker rädda den på det sättet.
4. Gör en ny väska.
Senast redigerad av gurkan den ons mar 21, 2012 12:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sanna81
:klappa:

Jag hade stoppat den längst bak i en garderob och sagt att jag skulle sy om den "sen" men egentligen lovat mig själv att aldrig någonsin sy en väska mer. Kankse inte sy mer alls, men sen hade jag försökt igen några år senare i alla fall (och fått fler saker som ser ut som skräp eftersom jag alltid gör kognitiva missöden när jag syr).

Men du ska nog inte lyssna på mig. Det finns en anledning till att jag aldrig skriver i GDS-delen annars :fnissa:
Av gurkan
esarina skrev:Jag svär, låter den ligga i ett hörn i ett halvår och sedan sprättar jag.
Å Å jag glömde.

Jag har sytt den jävla väska för att ha på ett mycket speciell utflykt med bebisen i maj. BARA DÄRFÖR.
Användarens profilbild
Av Sanna81
gurkan76 skrev:
esarina skrev:Jag svär, låter den ligga i ett hörn i ett halvår och sedan sprättar jag.
Å Å jag glömde.

Jag har sytt den jävla väska för att ha på ett mycket speciell utflykt med bebisen i maj. BARA DÄRFÖR.
Då hade jag nog arbetsbytt med min partner. Sagt att jag rensar avloppet eller gör något annat som inte är så eftersträvansvärt, och så hade hon fått sy den klar 8)
Av surftrollet
gurkan76 skrev:
Å Å jag glömde.

Jag känner verkligen med dig. Vet precis. Svär nåt otroligt och plocka fram sprättaren, du kan fortfarande bli nöjd med slutresultatet.
Av gurkan
esarina skrev:
gurkan76 skrev:
Å Å jag glömde.

Jag känner verkligen med dig. Vet precis. Svär nåt otroligt och plocka fram sprättaren, du kan fortfarande bli nöjd med slutresultatet.
Men jag har ju sytt så mycket. Det är ju en sticksöm runt hela. :purskis: Då måste jag väl sprätta hela den? Eller behöver jag bara sprätta upp sidan som jag vrängde den ut och in genom? :hmm: I så fall kanske jag ska sprätta i alla fall? För så kommer jag ju åt båda bottnarna ganska lätt.
Av gurkan
Seriöst borde jag låta den vara så. Som del i min terapi.
Av surftrollet
gurkan76 skrev:Seriöst borde jag låta den vara så. Som del i min terapi.
:lol:

Du behöver bara sprätta ett litet hål, plus runt bottnarna då. Är du som jag (missnöjd varje gång du ser den annars) så tror jag det är värt det.
Av gurkan
esarina skrev:
gurkan76 skrev:Seriöst borde jag låta den vara så. Som del i min terapi.
:lol:

Du behöver bara sprätta ett litet hål, plus runt bottnarna då. Är du som jag (missnöjd varje gång du ser den annars) så tror jag det är värt det.
Jag vet. Nu ska jag göra min del i veckans internetterapi sen går jag och sprättar.

Jag får öva på att leva med andra fel. I andra sammanhang.
Användarens profilbild
Av Ellasario
Jag skulle också ha sprättat, för du kan ändå ändra det.
Jag brukar göra så att om det är viktigt, så ändrar jag det...
om det inte spelar lika stor roll, som om alla tomatbitar inte blir lika stora när jag hackar, så kan jag släppa det...men det har tagit övning :P
Av gurkan
Sanna81 skrev:
gurkan76 skrev:
Å Å jag glömde.

Då hade jag nog arbetsbytt med min partner. Sagt att jag rensar avloppet eller gör något annat som inte är så eftersträvansvärt, och så hade hon fått sy den klar 8)
Hehe. Tyvärr tror jag det inte är så lämpligt. Han kan inte sy, om jag uttrycker mig diplomatiskt. ;)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag hade sprättat och i slutändan varit nöjd med att jag gjort det.
Okej, jag har sprättat! Och monterat om botten och allt är nu frid och fröjd.

Men jag behöver lite tankar. Axelbandet är avklippt, och hur ska det då fästas ihop? Jag vill ha det i två delar, alltså, jag ska inte sy ihop det. Men ska jag sätta tryckknappar, kardborre eller knapp med ögla?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?