- ons mar 14, 2012 08:15
Jag har en son på snart 10 månader. Jag har en lånad tricosjal som jag använt relativt mycket. (mindre under vintern) men nu när det börjar bli lite värmare har jag börjat bära mer igen o tänker då att jag nu vill ha en vävd långsjal. Fungerar fortfarande ganska bra i tricosjalen men han börjar nog bli lite tung för att det ska kännas 100 . Har försökt kika runt, men det finns ju en hel massa olika märken o alla verkar ha olika favoriter :/ så hur ska man veta. Vad är det som skiljer sjalarna åt??
Jag tycker nog det verkar som om didymos, elleville (så himla vackra deras sjalar är), stork eller easycare är mest poppis. Vad tycker ni?
Något jag oxå funderade på är om man måste ha mer än en sjal. När man läser runt verkar de som bär ha så många olika... Jag bär en del inne, vid matlagning osv är det smartare med en ringsjal då???
Jag har inte burit i sjal varje dag hur kommer det bli när han börjar gå? Har era velat bli burna ändå???
En helt annan fråga, jag har burit min son mot mig fram till nu. Men de senaste gångerna har han varit lite missnöjd o i går kändes det som om han försökte snurra ett varv inne i sjalen
så nu på morgonen knöt jag honom framåt, o helt plötsligt fick jag en super nöjd bebis, som skrattade högt o sprattlade med armar o ben, men jag gillar inte riktigt hur han sitter då.... Är det "farligt" för honom att sitta framåt, både för intryck o för kroppen???? Blir väl inte ergonomiskt? Känns lite läskigt att ha honom på ryggen o mindre mysigt 
Jag har en förhoppning att bära nästa ban ännu mer...men ha en fråga till er som bär mycket hur gör ni med skötväska o saker ni ska ha med er. Det är ju så smidigt med vagnen bara hänga på väskan...kanske jätte löjlig fråga men jag får net till det.
Det blev väldigt många frågor känner jag, men kanske någon kan hjälpa mig.
.
Jag tycker nog det verkar som om didymos, elleville (så himla vackra deras sjalar är), stork eller easycare är mest poppis. Vad tycker ni?
Något jag oxå funderade på är om man måste ha mer än en sjal. När man läser runt verkar de som bär ha så många olika... Jag bär en del inne, vid matlagning osv är det smartare med en ringsjal då???
Jag har inte burit i sjal varje dag hur kommer det bli när han börjar gå? Har era velat bli burna ändå???
En helt annan fråga, jag har burit min son mot mig fram till nu. Men de senaste gångerna har han varit lite missnöjd o i går kändes det som om han försökte snurra ett varv inne i sjalen

Jag har en förhoppning att bära nästa ban ännu mer...men ha en fråga till er som bär mycket hur gör ni med skötväska o saker ni ska ha med er. Det är ju så smidigt med vagnen bara hänga på väskan...kanske jätte löjlig fråga men jag får net till det.
Det blev väldigt många frågor känner jag, men kanske någon kan hjälpa mig.
.