Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en son på snart 10 månader. Jag har en lånad tricosjal som jag använt relativt mycket. (mindre under vintern) men nu när det börjar bli lite värmare har jag börjat bära mer igen o tänker då att jag nu vill ha en vävd långsjal. Fungerar fortfarande ganska bra i tricosjalen men han börjar nog bli lite tung för att det ska kännas 100 . Har försökt kika runt, men det finns ju en hel massa olika märken o alla verkar ha olika favoriter :/ så hur ska man veta. Vad är det som skiljer sjalarna åt??

Jag tycker nog det verkar som om didymos, elleville (så himla vackra deras sjalar är), stork eller easycare är mest poppis. Vad tycker ni?

Något jag oxå funderade på är om man måste ha mer än en sjal. När man läser runt verkar de som bär ha så många olika... Jag bär en del inne, vid matlagning osv är det smartare med en ringsjal då???

Jag har inte burit i sjal varje dag hur kommer det bli när han börjar gå? Har era velat bli burna ändå???

En helt annan fråga, jag har burit min son mot mig fram till nu. Men de senaste gångerna har han varit lite missnöjd o i går kändes det som om han försökte snurra ett varv inne i sjalen :) så nu på morgonen knöt jag honom framåt, o helt plötsligt fick jag en super nöjd bebis, som skrattade högt o sprattlade med armar o ben, men jag gillar inte riktigt hur han sitter då.... Är det "farligt" för honom att sitta framåt, både för intryck o för kroppen???? Blir väl inte ergonomiskt? Känns lite läskigt att ha honom på ryggen o mindre mysigt :)

Jag har en förhoppning att bära nästa ban ännu mer...men ha en fråga till er som bär mycket hur gör ni med skötväska o saker ni ska ha med er. Det är ju så smidigt med vagnen bara hänga på väskan...kanske jätte löjlig fråga men jag får net till det.

Det blev väldigt många frågor känner jag, men kanske någon kan hjälpa mig.
.
Få se om jag kan svara på några av dina frågor.

Vilken vävd sjal du sk ha är ens smaksak. Välj någon du tycker är snygg. Jag har provat lite olika men mina favvoriter kommer från didymos. Det som skiljer sjalarna är hur tjocka, hur breda och hur mycket struktur de har, och på så sätt hur bra tygert glider mot sig självt.

Man behöver nog bara en sjal men det är ju lätt att bli förtjust i fler sjalar, det är lätt att man vill ha fler. Jag har 4 vävda och en på långtidslån.

Att bära barnet framåt på magen blir ju fort väldigt tungt för dej. Att göra det ett tag hemma är inte farligt för barnet men kanske inte så bekvämt.

Ryggbärning kräver lite träning och jag tyckte det var lättast med sele i början, men skam den som ger sig, nu är det skönare med sjal på ryggen, avlastningstnigen bli bättre. Bära på rygg orkar man mycket längre, jämför med ryggsäck. Och ett sovande barn på ryggen ÄR gosigt!
Oki, då lär det nog bli en ellevill, tycker de är sååå fina. Har du någon erfarenhet av dem? Ska bara hitta ett ställe att köpa den på...

idag har jag för första gången (sen han blev större) burit länge, länge. O han har varit så nöjd hela tiden. Ville testa knyta honom på ryggen, det var svårt, men gick. Så han satt där medan jag putsade fönster o sen somnade han. Skulle ner på stan så jag chansade o lät honom sitta där. Hel nöjd bebis :) Men efter en fikapaus lyckades jag dock inte knyta honom på ryggen igen så då blev det magen hem o jag har inte tänkt på det innan, men det kändes väldigt stor skillnad blev ju faktiskt trött (nu när man hade något att jämföra med).
Har varit lite feg o funderat mycket på om jag verkligen kommer använda en sjal nu när han blir större, tänkt att han nog inte vill sitta där. O har inte riktigt vågat gå iväg så lång i fall han skulle bli missnöjd, men nu är jag helt säker. Det blir en sjal i den kommer användas massor speciellt på stan, så mycket smidigare än vagn :)

Men funderar fortfarande på vart man ska göra av plånbok, en extra blöja, tröja etc
Kör på elleville om du gilar dem, den jag har på långlån är en sån, bra grepp i tyget pga strukturen.

Själv brukar jag faktiskt ofta ha vagnen med om jag åker på stan. Men en axelväska med tillräckligt lång rem så den räcker runt dej och barnet funkar bra också. Många har hemsydda väskor, thaiväska eller en som jag inte minns namnet på. Kolla i gör det själv delen av forumet och sök på väska
Ringsjal på höft är toppen tycker jag. Bra vid matlagning och annat snabb-bärande! Rekommenderar skarpt! Min man använder hellre scootababy höftsele till det, den är lättare att ställa in tycker han. I ringsjal kan man amma lätt med!
Har inte provat ellevillsjalarna men vill ändå säga att bära på höften i långsjal är betydligt skönare än ringsjal i alla fall i omslutet kryss på höften. En 10-månaders hoppar ju inte upp och ner så ofta som en 2-3-åring där snabb-bärande är väsentligt. Sen har ju långsjal fördelen att man kan bära i på ryggen också, öva hemma i sängen så blir man relativt fort säkrare på ett säkert sätt.
Och ja, ellevillsjalarna är ju SÅ fina!
Jag kommer definitivt att köpa en långsjal men tänkte att man kanske skulle ha en ringsjal oxå. Men börjar med den långa så får i se sen. Ska bli spännande att knyta en vävd. :) skiljer det mycket att knyta en vävd, har en trico idag....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?