Hej igen, kanske lite svårt att hjälpa till när ni inte fattar det jag inte fattar

. Lite konkreta frågor är kanske på sin plats.
1) "varv 1 (= rätsidan): 2 rm, 1 omslag (= 1 ökning), sticka tills det återstår 4 m" . Betyder detta att jag ska göra 2rm, omslag ända tills jag bara har 4 maskor kvar på stickan eller ska jag bara göra det en gång och sedan sticka vanlig rätstickning tills jag bara har 4 m kvar?
2) "...och sticka 2 rm tills, 2 rm" Detta fattar jag inte alls, vad ska jag göra när det är 4 m kvar?
3) "varv 2 (= avigsidan): Sticka rm (omslaget stickas vridet räta, dvs sticka i den bakre maskbågen i stället för i den främre)" Ska jag sticka räta maskor på avigsidan? Med omslag, menar de att jag ska göra samma som på varv 1 dvs rm+omslag eller ska jag bara sticka rm fast vridna?
4)"Upprepa dessa 2 v tills arb mäter 5½-6-6½ (7-8) cm. Sedan avm 1 m i höger sida och ökas 1 m i vänster sida så här: Rätsidan: 1 rm, lyft 1 m, 1 rm, drag den lyfta m över, sticka till det återstår 2 m, gör 1 omslag, sticka 2 rm." Menas detta vanlig avmaskning eller är det någon speciell teknik?
Hoppas på svar från någon vänlig själ
Frida