- mån feb 20, 2012 10:20
Hur var det du skulle ha sytt på axelbanden? Har inte följt något mönster och insåg när du skrev om din lilla miss att jag faktiskt inte har någon plan alls för hur jag ska sy fast dem så att de sitter stadigt (skulle gärna vilja kunna förstärka med ett kryss, men kommer inte på hur det skulle gå till). Förklara gärna hur du tänkt göra så kanske jag kan härmas
Vad är det du kommer ändra till den riktiga MT:n? Nåt man kan ha nytta av att känna till?
Hoppas din prototyp funkar bra tills du hinner sy den riktiga. Oerhört ambitiöst att sy en prototyp, brukar vara kanonbra, men med tanke på att det tagit mig ca 3 timmar hittills att klippa ut mönsterbitarna och jag inte är klar (har i och för sig klippt ut för min onbag samtidigt, men den skulle nog verkligen må bra av en prototyp den med
) så skulle det nog aldrig bli nån riktig MT i så fall, och definitivt ingen onbag i år
Kristina skrev:Tja, jag tänkte mest att det var smart att sicksacka/over locksy alla sömmarna för att minska risken att det ska repas upp och därmed försvaga MT:n, men behövs det inte är jag den första att jublaSvampp skrev:Tänkte försöka slippa all sick-sack det blir annarsVar tänkte du zickzacka? Jag har inte gjort det någonstans på min MT, alla sömmar viks ju in så jag tänker att de håller bra ändå och hittills har de ju gjort det, den är rätt flitigt använd senaste 2-3 månaderna minst.
Idag tänkte jag få tummen ur och klippa till delarna till min nya, måste bara fundera ut hur jag ska göra med huvudstödet/luvan. Kanske bara gör en platt konstruktion och inte en formsydd, det känns så krångligt.

Slagathoria skrev:Har just blivit klar med prototypen!!!!Grattis till den färdiga prototyp! Hunnit prova den än?![]()
I morgon när lillan är vaken igen ska hon provsitta och då måste jag anpassa axelbanden och midjebandet en gång till, men annars är den klar!! Satt från ca. 10 till just för 5 minuter sedan och sydde och klippte och ammade så klart flera gånger. Och jag glömde visst att föra axelbanden tillbaka på rätt sidan innan jag sydde ihop sittdelsdelarna så jag fick improvisera för att slippa sprätta upp allt för det skulle ha tagit oäntligt lång tid... blev riktigt fult, men ändå ok.![]()
Några enstaka små saker ska jag sen förändra till lillans riktiga MT, men prototypen är så otroligt fin så jag nästan inte kan tro att det var jag som sydde den!!! Klappar mig själv på axeln och tror att jag har blivit en ny människor som har blivit kär i sin symaskin![]()
Nu orkar jag inte sitta mer. Ryggen är sönderkört och jag bara måste lägga mig. Ser fram emot i morgon när jag får prova den på riktigt![]()
Undrar bara när jag hittar tid för den riktiga MT:en igen... och onbagen och alla de andra fina saker som jag har planerat sedan för länge sen...
Hur var det du skulle ha sytt på axelbanden? Har inte följt något mönster och insåg när du skrev om din lilla miss att jag faktiskt inte har någon plan alls för hur jag ska sy fast dem så att de sitter stadigt (skulle gärna vilja kunna förstärka med ett kryss, men kommer inte på hur det skulle gå till). Förklara gärna hur du tänkt göra så kanske jag kan härmas

Vad är det du kommer ändra till den riktiga MT:n? Nåt man kan ha nytta av att känna till?
Hoppas din prototyp funkar bra tills du hinner sy den riktiga. Oerhört ambitiöst att sy en prototyp, brukar vara kanonbra, men med tanke på att det tagit mig ca 3 timmar hittills att klippa ut mönsterbitarna och jag inte är klar (har i och för sig klippt ut för min onbag samtidigt, men den skulle nog verkligen må bra av en prototyp den med

Alice 100825 bärs mest i en Gås, ibland i en Kanga och ibland i Manduca.
När hon var liten bars hon i Looma Sino och sen i en underbar röd Easycare...
När hon var liten bars hon i Looma Sino och sen i en underbar röd Easycare...