Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ellla skrev:
glis skrev:
brisea skrev:
Kaffemoster skrev:
brisea skrev:
glis skrev:Jag har hittat en stick-app som heter knitCompanion, någon som vet något? Haruni ligger i som startmönster, det är ju trevligt...
Jag tittade på den, men tyckte den var för dyr. Jag använder en pdf-läsare som jag gör markeringar och anteckningar i till stickbeskrivningar.
Hmm... vilken pdf-läsare då?
Det har varit mitt argument för att ha mönstrena utskrivna - just att man kan göra markeringar.
Jag använder Goodreader för ipad, finns i iphoneversion också tror jag. Man kan skriva, rita, lägga in streck och pilar mm i olika färger. Jag brukar lägga in ett färgglatt streck under den raden i beskrivningen jag slutade vid, ha en liten textruta som radräknare mm.
Den är ju dyr ju, frågan är om man kan utnyttja allt på så liten skärm? Fler tips?
vad kostar den då? jag hittar inget pris på kC??
knitCompanion kostar över 100 spänn, £10.99 i "min" App store, för den fullständiga versionen. Men det finns en demo som är gratis. Enligt recensionerna verkar det som man inte kan göra så mycket med demon. Goodreader kostar runt 30 kr nu, den var billigare när jag köpte den
Användarens profilbild
Av glis
Det kan stämma, vad jag än försökte göra i gratisversionen va det inte tillgängligt :roll: När jag letade efter goodreader light hittade jag en annan stickapp, den verkar enklare och snyggare, funkar i alla fall att läsa mönster i...
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:Det kan stämma, vad jag än försökte göra i gratisversionen va det inte tillgängligt :roll: När jag letade efter goodreader light hittade jag en annan stickapp, den verkar enklare och snyggare, funkar i alla fall att läsa mönster i...
Namn? :)
Användarens profilbild
Av sofin
Medan vi pratar appar så måste jag tipsa om Evernote. Jag har det på iPhonen, iPaden, datorn, webben och som plugin till webbläsaren (Google Chrome eller Firefox). Det är superduperlätt att klippa ut något från en webbsida via Evernote-pluginet och har man laddat ner en pdf från typ Ravelry så kan jag lätt dra in det i programmet på datorn så laddas det upp och synkas med "molnet" eller vad man kan kalla det. Så nästa gång jag öppnar Evernote någon annan stans så finns det där. Så himla bra!

Och det går såklart att sortera i olika "häften" och tagga med vad man vill så det blir sökbart senare. Text på webbsidor man klippt ut eller i pdfer är också sökbar.

Enda problemet är att man inte kan göra anteckningar på något enkelt sätt. Men då har jag laddat ner "Skitch" till iPaden som är gratis. Och då tar jag en skärmavbild på mönstret via Evernote och öppnar i Skitch. Tyvärr finns inte Skitch till iPhonen än.. men tydligen finns det till Macen i alla fall.
Användarens profilbild
Av tweed
sofin skrev:Medan vi pratar appar så måste jag tipsa om Evernote. Jag har det på iPhonen, iPaden, datorn, webben och som plugin till webbläsaren (Google Chrome eller Firefox). Det är superduperlätt att klippa ut något från en webbsida via Evernote-pluginet och har man laddat ner en pdf från typ Ravelry så kan jag lätt dra in det i programmet på datorn så laddas det upp och synkas med "molnet" eller vad man kan kalla det. Så nästa gång jag öppnar Evernote någon annan stans så finns det där. Så himla bra!

Och det går såklart att sortera i olika "häften" och tagga med vad man vill så det blir sökbart senare. Text på webbsidor man klippt ut eller i pdfer är också sökbar.

Enda problemet är att man inte kan göra anteckningar på något enkelt sätt. Men då har jag laddat ner "Skitch" till iPaden som är gratis. Och då tar jag en skärmavbild på mönstret via Evernote och öppnar i Skitch. Tyvärr finns inte Skitch till iPhonen än.. men tydligen finns det till Macen i alla fall.
Min Evernote har ballat ur :|
Användarens profilbild
Av sofin
kvarnvik skrev:
sofin skrev:Medan vi pratar appar så måste jag tipsa om Evernote. Jag har det på iPhonen, iPaden, datorn, webben och som plugin till webbläsaren (Google Chrome eller Firefox). Det är superduperlätt att klippa ut något från en webbsida via Evernote-pluginet och har man laddat ner en pdf från typ Ravelry så kan jag lätt dra in det i programmet på datorn så laddas det upp och synkas med "molnet" eller vad man kan kalla det. Så nästa gång jag öppnar Evernote någon annan stans så finns det där. Så himla bra!

Min Evernote har ballat ur :|
Det gjorde min också efter nån uppdatering.. jag tog bort den och installerade igen och då funkade den igen. Har du provat det?
Trulsamin skrev:Gissa vem som har lagt sin revontuli i blöt för att blockas efter maten!!! Det var verkligen på håret att garnet räckte, jag trodde det skulle ta slut och det var inte mycket kvar när jag avmaskat klart...
Vad kul! Jag tror jag hade 0,5 m kvar när min var klar, det var nervigt! Jag hade iofs gjort den lite större för att använda upp garnet, men varven är ju rätt långa på slutet.

Nu ser jag fram emot bild på din :-)
Av mly
Trulsamin skrev:Här kommer bild på en sjal på blockning :)

Bild

Jag tycker att när jag la den i blöt såg det ut som en skål med björnbär, såg jättemumsigt ut

Bild
Å så fin! När jag ser alla fina sjalar här vill jag sticka sjalar men jag hatar det när jag väl gör det...
erisara skrev:
Trulsamin skrev:Här kommer bild på en sjal på blockning :)

Jag tycker att när jag la den i blöt såg det ut som en skål med björnbär, såg jättemumsigt ut
Snygg. :love: Vad var det för garn?
Det är en zauberball och färgen är charisma. Använde sockgarnet, visste inte ens att de hade lacegarn förrän för en vecka sen typ :P Har blockat den på sängen och från nacken och ner så täcker den en 90 madrass så den blev ju rätt stor för att vara på bara ett nystan
  • 1
  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?