Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av God_cares
Har ingen bild och vet inte hur den är sydd, men har en Hoppediz - MT som avlastar jättebra :D Den här utbredbara axelband och skär inte in i ryggen som jag tycker att många andra MT gör.
Av Mal
Linis skrev:En sjal-mei tai gjord av en Hoppediz Miami. Inte jag som sytt den dock. Avlastade helt underbart både för stor (Noah är 3 år på bilden och storvuxen (som en 4-åring ungefär)) och liten pyttis.

Lånad bild från hon som sytt den.
Bild

En bärbild (kanske inte den bästa men man ser hur bra Noah sitter i den iaf)

Bild

Oj, vilken snygg! :love:
Av Slagathoria
Linis, den är ju otroligt snygg :love: !! Härligt att se att pappa gick med på att bära i en ROSA mei tai :app:

Vem var det som sydde den och efter vilket mönster?

Dum fråga: man tar alltså en vävd sjal, eller? Eller skulle man kunna ta en stretchig också?
Av tjoffsann
Linis skrev:En sjal-mei tai gjord av en Hoppediz Miami. Inte jag som sytt den dock. Avlastade helt underbart både för stor (Noah är 3 år på bilden och storvuxen (som en 4-åring ungefär)) och liten pyttis.

Bild
Fin!
Men jag har fortfarande inte fattat vart man knyter fast "luvan" :hmm: Verkar ju uppenbarligen vara meningen att knyta fast nån stans... men vart har jag inte listat ut :roll: Men det vet förmodligen alla andra, så ni får gärna tala om det för mig så jag också vet :app:
Av tjoffsann
Sjalette skrev:
tjoffsann skrev:

Bild
Fin!
Men jag har fortfarande inte fattat vart man knyter fast "luvan" :hmm: Verkar ju uppenbarligen vara meningen att knyta fast nån stans... men vart har jag inte listat ut :roll: Men det vet förmodligen alla andra, så ni får gärna tala om det för mig så jag också vet :app:
Jag gillade den luvan (hela mei taien!), jag trodde man knöt den runt nacken på sig själv :hmm: Det har jag liksom utgått ifrån..
Skulle kunna va så :tumup: Om man bär på mage. Men det skulle innebära att den inte går att använda när man bär på ryggen :hmm:
Av tjoffsann
Sjalette skrev:
tjoffsann skrev:
Sjalette skrev:
tjoffsann skrev:

Bild
Fin!
Jag gillade den luvan (hela mei taien!), jag trodde man knöt den runt nacken på sig själv :hmm: Det har jag liksom utgått ifrån..

Skulle kunna va så :tumup: Om man bär på mage. Men det skulle innebära att den inte går att använda när man bär på ryggen :hmm:
Men kan man inte knyta lätt om halsen då? Om snörena hänger ner så kan man ju bara dra dom runt och knyta om halsen :hmm: Det lät ju.. mindre bekvämt iofs. Men man skulle ju kunna knyta dom om axelbanden om man bär på ryggen och om halsen när man bär på mage?
:hmm: :hmm: :hmm:
Att stödja huvet med ett snöre runt sin egen hals tycker jag låter mindre bekvämt... runt banden tycker jag inte borde gå så bra om de är utbredda...
Ingen som vet på riktigt? :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
jag skulle gissa på att det finns små öglor typ på axelbanden i lagom höjd som man kan knyta fast huvbanden i.
Av tjoffsann
Kristina skrev:jag skulle gissa på att det finns små öglor typ på axelbanden i lagom höjd som man kan knyta fast huvbanden i.
Det trodde jag med, men så tänkte jag att det borde ju bara funka om det är vadderade axelband. Men det kanske går även på utbredbara
Användarens profilbild
Av kristinek
Den här tråden får en ju onekligen att vilja slakta en hoppe :hmm:. Synd bara att man är så dålig på att sy..kanske får tvinga min kära mamma :mrgreen:.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?