Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:
jenn79 skrev:Är det helt stiltje hos alla med scrappandet? :lol:

Jag fick lite inspiration idag och gjorde 3 sidor. Sen skulle jag sitta hela kvällen :vågen: Men först nu har lilltösa kommit till ro :?

Men jag jobbar på att sortera ut bilder från varje månad som jag bara kan ta sen och sätta mig och scrappa. Men det går lååååångsamt frammåt
:tumsup:

Jag börjar få ordning nu, jag har hittat ett system. Nu satsar jag i första hand på att skapa helt vanliga fotoalbum med bilder som jag tycker är värt att spara. Sen ska jag spara varje årgång på en skiva/separat hårddisk/USB eller nåt sånt och förvara hos mina föräldrar, så att jag har allting ifall det skulle brinna tex.

Och sen ska jag scrappa det som känns inspirerande när nadan faller på 8) :vågen: Jag ska göra ett scrap-album per år tänkte jag, och så använder jag plastfickor så det är bara att stoppa i när jag gjort en LO.

Jag har haft några dagar nu då jag sorterat bilder på datorn och skickat på framkallning, det känns mycket bra. Nu har jag nästan alla bilder för år 2005 i pappersform :lol: Återstår 2006, 2007, 2008.. 2009 och framåt är klart! :vågen: :jippiii: *duktig*
Hejja dig :app:

Låter lite som vi är inne på samma spår - men lite olika metoder :tumup:
Användarens profilbild
Av jenn79
Nebulosa skrev:Jag skrappade lite härom kvällen. Började på ett kort.
Älskar pappersrosor!! :vågen:
:app:

:kamera: på rosor tack :tumup:
Användarens profilbild
Av jenn79
Nebulosa skrev:
jenn79 skrev:
Nebulosa skrev:Jag skrappade lite härom kvällen. Började på ett kort.
Älskar pappersrosor!! :vågen:
:app:

:kamera: på rosor tack :tumup:
Alltså köpta rosor.
Såna här. Love them! :loving:
Bild
åh jag med :love: :love:
Användarens profilbild
Av jenn79
Jag har gjort 8 Lo´s idag - här är det scrapping i raskt takt :tumup:

Försöker få klart år 2008 så jag kan sätta in resten av fotona i album.
Av FruFrid
Jag är imponerad hur du organiserar dina bilder Dorotea!! Och lite inspirerad! Har äntligen fixat bättre lådor där jag sorterar upp framkallade bilder efter år och månad.

Jag har gett mig på project life. Någon som testat eller läst om det?

Har än så länge bara fixat vecka ett men hoppas snart kunna framkalla resten av bilderna från januari och bli klar med de 4 första veckorna.
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:
jenn79 skrev:Jag har gjort 8 Lo´s idag - här är det scrapping i raskt takt :tumup:

Försöker få klart år 2008 så jag kan sätta in resten av fotona i album.
:tumsup:

Jag har scrap-planer idag. Det ska nog bli en syskonbarns-LO som ska hamna i albumet som jag gör till min syster :tumsup:

Jag har jobbat flitigt med att sortera bilder årsvis, nu är 2006-2011 klart, bränt på skivor och framkallat :app: 2006 och 2007 väntar på albumifiering.
Det finsn inga gränser för hur stolt jag är. :rock:
:app: :vågen:

Hejja dig!

Jag har bara lite kvar på 2011 att framkalla. Sen är det klart.
Användarens profilbild
Av jenn79
FruFrid skrev: Jag har gett mig på project life. Någon som testat eller läst om det?

Har än så länge bara fixat vecka ett men hoppas snart kunna framkalla resten av bilderna från januari och bli klar med de 4 första veckorna.
DEt ser bra ut. har inte hört talas om det. Men har en känsla av att det kan bli dyrt :oops:
Av FruFrid
jenn79 skrev:
FruFrid skrev: Jag har gett mig på project life. Någon som testat eller läst om det?

DEt ser bra ut. har inte hört talas om det. Men har en känsla av att det kan bli dyrt :oops:

Jag har inte köpt några av hennes specialgrejer utan kör med sådant jag redan har. Har bara tagit till mig själva konceptet att scrappa veckosammanfattningar till familjealbumet.
Användarens profilbild
Av jenn79
FruFrid skrev:
jenn79 skrev:

Jag har inte köpt några av hennes specialgrejer utan kör med sådant jag redan har. Har bara tagit till mig själva konceptet att scrappa veckosammanfattningar till familjealbumet.
aha :hide:

Smart. Kan du visa hur du gjort? :nyfiken:
Av FruFrid
jenn79 skrev:
FruFrid skrev:
jenn79 skrev:

Ska se om jag kan fixa bild på den sida jag gjort. Enkelt förklarat så har jag en plastficka med plats för 6 liggande bilder (Alltså inte en vanlig scrap-plastficka utan en foto-plastficka). I översta vänstra fickan är ett mönstrat papper där jag med olika stickers skrivit "vecka 1" och "1-8 januari". I fyra av fickorna har jag bilder från veckan och så i sista fickan har jag ett papper där jag skrivit lite kort vad som hände de olika dagarna. På bilderna har jag satt datumet med små stickers så att man ska se hur bild och text hör ihop.
Användarens profilbild
Av jenn79
FruFrid skrev:
jenn79 skrev:
FruFrid skrev:
jenn79 skrev:

Ska se om jag kan fixa bild på den sida jag gjort. Enkelt förklarat så har jag en plastficka med plats för 6 liggande bilder (Alltså inte en vanlig scrap-plastficka utan en foto-plastficka). I översta vänstra fickan är ett mönstrat papper där jag med olika stickers skrivit "vecka 1" och "1-8 januari". I fyra av fickorna har jag bilder från veckan och så i sista fickan har jag ett papper där jag skrivit lite kort vad som hände de olika dagarna. På bilderna har jag satt datumet med små stickers så att man ska se hur bild och text hör ihop.
:tumup:
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea: Det 'r inte lätt det här med hur man vill ha det! Det ÄR svårt! Jättesvårt.

Jag har MÄNGDER (och då pratar vi gigantiska mängder klara LO´s) Bortåt 200 för år 2008 :whut: :Hahaa:

Men jag scrappar för MIN skull - för MIN fritid - sen att det blir något av det, ja det är en bisak. Men jag gör ett album för varje barn. (för varje år, eller tydligen flera album för varje år verkar det som :oops: ) + ett "första året bok".
Sen gör jag ett album för oss (ponera att vi skulle separera en dag så är det MINA saker).

Första året boken har en del givna saker. Som Förlosningen, dop (nu är inte mina döpta dock), 1:a julen, smakis, sitta utan stöd. Stå upp, första stegen. Och sen har jag gjort ett månadsblad för varje månad. Där jag skrivit upp vikt/längd/huvud. Framsteg osv.

SEn resten av de 71111189 bilder som framkallas scrappar jag de jag har lust med. Vissa bilder försöker jag dock göra till alla barnens album, tex resor och så.

Jag skulle inte våga scrappa på fasta papper i ett spiralalbum. NU är jag kanske liiiite mer för blommor och krafs än dej, men jag har över lag lite dekos på mina sidor.
Användarens profilbild
Av jenn79
Dorotea skrev:Ih, vad mycket som trängs i min hjärna just nu. Jag ska låta det här bli mitt projekt för nästa vecka då jag reser bort :tumup: att sortera och planera och bestämma hur jag vill ha det.
Arbetsnamn:
"Bebisliv"
:loving:
Det är inte utan att det värker lite i livmodern när jag tittar på alla bilder och läser alla anteckningar :purskis:
:vågen:

och

:heart:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?