Trulsamin skrev:stina_m skrev:Och där körde jag genast fast med lingarnet... Det är Linen från Marks & Kattens. Det är är i en härva eller vad det nu heter. Är det meningen att man ska nysta det själv eller finns det nåt bra trix? Och om man ska nysta det finns det nåt bra trix att göra det själv? Eller måste man anlita Maken eller nåt barn till hjälp?
Man måste nysta upp härvorna själv. att skaffa en nystvinda är ett hett tips, jag köpte min för 20 kronor på loppis och jag ser ofta sånna på loppis så det är ett tips... Annars kan man använda en stolsrygg har jag hört men lättast är nog en make/sambo/barn/vän om man inte har en nystvinda... Jag har suttit på golvet med härvan uppspänd mellan mina fötter och nystat...
Med fyra dagar kvar till beräknad förlossning och att jag tyckt det är skitjobbigt att ta på mig strumpor i en månad är inte det just nu ett alternativ!! Fast det hade nog varit kul att se!!
Jag tog en stol till hjälp. Kom fram till att om Maken ska hjälpa mig så kommer han fråga vad jag jag ska virka och får han reda på att det ska bli disktrasor så får han nog spader...
Fast det gick sådär med en stol... Jag trasslade till det... Fram med saxen och så blev det ett stort nystan och ett litet. Det går bra det med!
Det här var mitt första försök att virka en disktrasa.
Har bara virkat fram och tillbaka i en maskbåge med en luftmaska varje gång jag vänder. Men kanten blev lixom vågig. Och när jag försökte virka fastmaskor runt hela blev det som hål.
Det spelar ju ingen större roll på en disktrasa egentligen men det vore trevligt om det blev fint. Och när jag virkade fastmaskor runt alla kanter blev en kant lixom bubblig. Som om jag virkade för många fastmaskor. Hur vet man vart man ska sticka ner virknålen när man gör fastmaskor runt om?
Alla tips mottages tacksamt!