Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lee-nah
Jag hittade ett gäng klossar på secondhand häromdagen och kom på idén att folk kanske skulle vilja beställa bilder med sina barns namn skrivna med dem. Jag har 48 klossar med två bokstäver på varje så jag borde kunna skriva de flesta namnen...

Typ såhär fast med namn... (eller ja, annat om man så vill)
Bild

Bebisar har jag många av (och letar alltid fler om nån vill sälja =) och tanken är att man får välja vilken eller vilka man vill ha med på bilden (om man vill ha med dem alls)

Jag tänkte:
50:- bild
20:- för ett A3 utskrivet. Jag kan göra vilken storlek man än vill ha upp till A3.
10:- för A4. (Jag gör det på jobbet och det blir i bra kvalitet på tjockare papper, typ 180-250g. Glossat eller inte beroende på vad man vill ha.)
30:- för frakt och sånt. Vill man ha mindre papper kan frakten bli billigare.
Vill man skriva ut bilden själv kan man få bilden skickad

Givetvis får man godkänna bilden innan affären blir av. Är man inte nöjd behöver man inte betala. Jag skickar bilden via mejl i litet format och med vattenstämpel så får man se den.

Nåt jag glömt? Nåt jag borde tänka på?
Låter det som nåt som folk faktiskt skulle köpa?
Är det rimliga priser?
Användarens profilbild
Av yonohanna
Jättemysig idé!
Med rätt marknadsföring o bakgrund till bilderna så tror jag absolut på det!

Renare bakgrund tycker jag, kanske att bokstäverna o bebisarna kan ligga på fluffig bomull!?
Av Sia
Du kan ju ha lite olika alternativ till bakrund att välja mellan, jag gillar bakgrunden du har nu skarpt!
för övrigt så var det en jättebra idé schysst kontrast till dom namntavlorna som är populära nu!!
Ang priset,
på FB så tar dom 150-200:- för namn/doptavlor, förvisso då framkallade på lab. men kolla vad en lab-förstoring skulle kosta, det ger ett proffsigare intryck.
Förvisso vet jag inte vad du jobbar nånstans och vad det blir för kvalité. :hide:
Vad kostar det för dig att göra det på jobbet, får du verkligen betalt för arbetet med dina priser?
Om du skulle bli tvungen att betala moms på det du säljer, blir det lönsamt då?
Användarens profilbild
Av Lee-nah
yonohanna skrev:Jättemysig idé!
Med rätt marknadsföring o bakgrund till bilderna så tror jag absolut på det!

Renare bakgrund tycker jag, kanske att bokstäverna o bebisarna kan ligga på fluffig bomull!?
Jo jag tror också på renare bakgrund. Eller att man kan få välja mellan typ fem olika. Men jag tog bilden på det jag hade då. Just nu bor jag mellan lägenheter och har det mesta av mina grejer i lådor =)

Har en fårskinnsfäll... =)
Användarens profilbild
Av Lee-nah
Sia skrev:Du kan ju ha lite olika alternativ till bakrund att välja mellan, jag gillar bakgrunden du har nu skarpt!
för övrigt så var det en jättebra idé schysst kontrast till dom namntavlorna som är populära nu!!
Ang priset,
på FB så tar dom 150-200:- för namn/doptavlor, förvisso då framkallade på lab. men kolla vad en lab-förstoring skulle kosta, det ger ett proffsigare intryck.
Förvisso vet jag inte vad du jobbar nånstans och vad det blir för kvalité. :hide:
Vad kostar det för dig att göra det på jobbet, får du verkligen betalt för arbetet med dina priser?
Om du skulle bli tvungen att betala moms på det du säljer, blir det lönsamt då?
Jo precis =)
Kan kolla om det finns nån stuvbit kvar av tapeten som är bakgrund nu och ha som en bakgrund =)

Vi trycker en tidning på jobbet så det är ju bra kvalitet. Även om det inte är fotokvalitet. Det syns ingen direkt skillnad om man inte känner på pappret (För det är inte fotopapper. Men det skulle jag säkert kunna skriva ut på ändå) och vill man kan jag ju beställa på fotopapper istället.
Jag betalar inte så mycket på jobbet så ja jag skulle tjäna på det. Men ska jag ta typ 100:- för en bild? (Och kanske billigare för de andra om man vill ha flera olika namn?)
Då blir det 150:- inkl frakt för en bild...

Borde skaffa mig en sån där F-skattesedel eller vad jag nu behöver för hobbyverksamhet
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?