Totte skrev:Behöver input, för spenderbyxorna är på
Kan ni mer erfarna snälla berätta för mig vad som är så himla bra med vajersystemen typ Knitpro, Addi.
Följdfråga: Gäller det isåfall att köpa hela set för att gå plus jmfrt med att köpa individuella rundstickor med olika längd på vajer resp. storlek i mm.?
(Har koll på att det skiljer i infästning mellan Knitpro och Addi.)

När jag köpte mitt första set knitpro hade jag precis börjat sticka på allvar och hade inga egna stickor, bara lånade av svärmor, om jag skulle köpt mig nya rundstickor i bra kvalitet i alla storlekar och längder hade det blivit dyrare, tror jag. Om man räknar med att man behöver en kort rundsticka, typ 40 och en riktigt lång, 100, i varje storlek som man använder, då tänker jag att man behöver iaf 3,5, 4, 4,5, 5, 5,5 och 6 kanske, för att täcka in det mesta så blir det 12 olika stickor. Sen kanske man är en som har många projekt igång samtidigt och då behöver man kanske fler i samma storlek och längd, då springer det snart iväg till iaf ungefär samma pris som de utbytbara seten. Men den största anledningen till att köpa sig ett helt set med utbytbara spetsar är nog bekvämligheten, man har alltid rätt stickstorlek hemma, och är de upptagna kan man alltid skruva av spetsarna och ta en ny vajer

Det ska väl också tilläggas att jag stickar allt på rundsticka, även när det är fram och tillbakastickaning, mycket skonsammare för axlar och handleder. Knit pros metallset är ju relativt billiga och vill man testa riktigt billigt så köper man ett startset med acrylstickorna som kostar 185kr, -20% med rabattkoden
http://www.garnkorgen.se/index.php/cPath/47_450_489