Jag bar w timmavis varje dag fram tills han fyllde ett. Sedan började jag jobba igen och då blev det inte flera timmar var dag.
Det som är tungt är för fötterna tycker jag. Efter en hel dag på stan när w var närmare året så fick jag lite ont i fotsulorna faktiskt.
Annars var det mest benmusklerna som byggdes på. Och om w ville amma väldigt ofta, tex vid förkylning, så kunde jag bli lite öm i ryggen om jag bar timmavis eftersom jag då hade honom lågt fram. Men oftast var vi ju hemma mest vid sjukdom.
Jag gick mycket i skogen och där är ju vagn ingen hjälp. Sen bor vi i en spårvagnsstad och både jag och maken är allergiska mot att ta med barnvagn på spårvagnen då det är krångligt och jobbigt och vi inte har tålamod att vänta på vagnar utan trappa eller om det är fullt med vagnar redan. *pust*
Nä, inte så jobbigt att bära mycket faktiskt. Men jag tror det känns tyngre om man bara bär ibland för då slappar musklerna av sig tycker jag.
När vi bara hade w så använde vi inte vagn innan ettårsåldern ungefär, jag kände inte behovet. Packade bara med en par tre blöjor och nån frukt (eller matlåda) och plånbok typ när vi skulle ut även om det var hela dagar. Fördelen med att ha ett barn som inte kräks och bajsar toklass antar jag. Bytte på toaletter, när han började stå upp så kunde jag även byta på toalettlock på toa utan skötbord. Innan det hade jag ofta en lätt ryggsäck med ett skötunderlägg i och bar på magen.
Med två barn blev det sittvagn till treåringen som ofta blev trött i benen. Men så hängde vi lite mer på tex öppna förskolan så det blev ju mindre fleratimmarspromenader.
Jag tänker att om man vill använda vagn och sjal så kan man göra det
Om barnet gillar vagnen så är det ju lätt att ta barnet i sjal och sedan när man tröttnar eller blir svettig eller vill lägga ner barnet av vilken orsak som helst så kan man ju göra det. Och packa mer saker, om man behöver det, blir ju lättare m vagn.
Helt enkelt, kör efter egen smak och behov!

Tre fina ungar
Jag har svårt att läsa mellan raderna. Jag upplever inte det som otrevligt om du förklarar överdrivet noga för mig om du tror att jag har missförstått dig.