Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi har klarat oss bra med Manducan till kisen, jag bar honom sista gången med gipsat ben när han var 2½. Kommer inte ihåg vad han vägde då, men han är rätt lång och tung för sin ålder.

Nu har tösen tagit över. Hon är så liten och lätt att vi inte ens behövt dra isär förägningsblixtlåset än :loving:
dixiejune skrev: Vem hade gipsat ben? Du?
Manduca har jag testat en gång men då var H så mini-pytte-liten och passade liksom inte i någon sele. Jag får för mig att min Beco 4th påminner om en Ergo, men Ergo är jag tveksam till efter att ha lånat en av en vän. Jag tyckte inte att den avlastade så bra som jag förväntat mig. Med Manduca är det ju fiffigt att man kan använda den till ev framtida syskon utan något baby-inlägg.
Det var som tur var kisen som hade gipsat ben, han läker ju fortast...
Det sägs väl att Manduca skall vara lite sämre till korta/smala, eller om det bara var smala? De nya tror jag har rättat till de nackdelarna lite om jag förstått saken rätt. Jag tycker den är suverän på ryggen, smidig som den enklaste ringsjal men mycket bekvämare. På magen däremot är ju sjal skönast.
Måste också säga att Tuli toddler var väldigt avlastande! Mitt barn var 13 mån när vi testade den och han var nästan lite liten för den. Jag med tyvärr, då den var lite stor över axlarna. Dock avlastade den väl ändå. :tumup:

Jag har en Boba 3g nu och barnet har hunnit bli 15 månader. Den bar jag i ca tre timmar i sträck härom kvällen och det var nog min maxgräns, för då började det bli tungt. Ändå, ca 14 kg på magen, så den är bra tycker jag! :vågen:

Beco 4th är inte så lik ergo tycker jag. Jo, den är olik Butterfly och har vanlig panel och så, men jag upplever den högre i ryggen och den passar på mig. Ergo är för stor. Jag gillar Beco 4th , för den avlastar bra trots att den är rätt nätt. Den var vår favorit tills Boban kom in i bilden.
Jag har en Boba 3G, och tycker inte den är något för större barn. Varken högre eller bredare sittdel än andra selar, så jag blev besviken trotts de smarta finesserna. :( Ska prova en Tuli Toddler så fort plånboken medger. Men hur stor måste bebisen vara för att kunna sitta i den? Liten är snart 11 månader och väger strax under 9 kg samt är 70 cm lång.
Glömde svara. Den är relativt ny så jag har inte sett jättemånga prova den ännu. Men det har varit några som varit ganska små och smala som provat och som den suttit bra på. Sedan var det ett par här som tyckte den var lite stor, Lindajv och någon mer.

Barnet behöver vara ca 80 cm för att sitta bra.
Undrar jag med... Har en kille på 8 mån, 10 kg drygt och skulle gissa 75-80cm. Jag själv är 174 cm och 75-80 kg, maken 179 cm och 68kg. Tuli toddler verkar ju bra, liksom boba 2G som det är rea på nu... Vilken skulle passa oss?? Andra alternativ?
Behöver ha den att bära i ute nu på vintern utanpå jackan då snabbknytningen på sjalen halkar ner...

Ska inte ha fler barn sen...
Vi har haft vår Tulli Toddler i ungefär en månad nu. Både jag och sambon är fortfarande jättenöjda. :D

Lite information att jämföra med.......
Jag är lång 182cm, väger ca 85kg. Sambon närmre 2meter och väger runt 95kg. Vår lille Fabbe är nu 82cm lång och väger runt 12kg.
I lördags var vi på marknad och Fabbe satt på min rygg hela tiden. Fungerade superbra. Jag brukar bli väldigt trött i axlarna men i Lördags orkade jag bära hela tiden.
gretasofia skrev:
Lindajv skrev:Måste också säga att Tuli toddler var väldigt avlastande! Mitt barn var 13 mån när vi testade den och han var nästan lite liten för den. Jag med tyvärr, då den var lite stor över axlarna. Dock avlastade den väl ändå. :tumup:

Jag har en Boba 3g nu och barnet har hunnit bli 15 månader. Den bar jag i ca tre timmar i sträck härom kvällen och det var nog min maxgräns, för då började det bli tungt. Ändå, ca 14 kg på magen, så den är bra tycker jag! :vågen:

Beco 4th är inte så lik ergo tycker jag. Jo, den är olik Butterfly och har vanlig panel och så, men jag upplever den högre i ryggen och den passar på mig. Ergo är för stor. Jag gillar Beco 4th , för den avlastar bra trots att den är rätt nätt. Den var vår favorit tills Boban kom in i bilden.
Isadora skrev:Jag har en Boba 3G, och tycker inte den är något för större barn. Varken högre eller bredare sittdel än andra selar, så jag blev besviken trotts de smarta finesserna. :( Ska prova en Tuli Toddler så fort plånboken medger. Men hur stor måste bebisen vara för att kunna sitta i den? Liten är snart 11 månader och väger strax under 9 kg samt är 70 cm lång.
Intressant med så olika synpunkter! Men det är ju heller inte så konstigt, då alla bärare är olika. Tre timmar på magen är ju bra! Så länge hade nog aldrig H velat bli buren men någon timme vill jag kunna bära honom komfortabelt åtminstone.
Ja, det verkar vara så olika vad man tycker. Min vill egentligen aldrig heller bli buren tre timmar, men han råkade somna och sov väldigt gott.
Jag undrar också.
Vi behöver en till vår dottern som är knappt 90 lång och typ 15 kilo tung. Vi har en beco butterfly nu som har funkat på båda men den börjar bli för liten för dottern.

Är det någon som vet om det är andra skillnader mellan Boba 2G och 3G än spädbarnsläget?
Hur är pognaeselen för större barn?

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?