- sön nov 20, 2011 07:51
De har använt ett 100% akrylgarn, men det behöver ju inte du om du inte vill, garnet har ungefär 80m/50g och de har använt virknål 6.5. Så de virkas upp rätt snabbt när man väl har börjat.
dolvis skrev:Det här med bebistossorna sket sig på kursen kan jag säga. Hittills i alla fall. Det fanns liksom ingen anvisning på vilken storlek man skulle ha på garn eller nål utan istället skulle man virka provlapp och ingenting stämde sen på nåt sätt ändå.Åh, nej! Förlåt! Det är mitt fel! Jag tänkte inte på att den sidan visar ett garnförslag, men att det inte alltid ligger i beskrivningen... Förlåt...Kursledaren blev förvirrad av engelskan + att jag inte fick med mig bilden på tossorna så hon kunde inte visualisera hur de skulle se ut. Får se om jag vågar mig på det igen.
![]()
Här är mitt mobilfodral i alla fall. Det var lätt att göra, inget mönster att följa, bara virka på som man ville ha det liksom.Färgerna är starka egentligen, bilderna blir dassiga i novembermörkret för mig.

De har använt ett 100% akrylgarn, men det behöver ju inte du om du inte vill, garnet har ungefär 80m/50g och de har använt virknål 6.5. Så de virkas upp rätt snabbt när man väl har börjat.
Mamma till Tösen född feb -15
Kaninerna Salma dec -10 till juli -19 och August juni -11 till jan -19
Jag vill helst inte bli citerad.
Kaninerna Salma dec -10 till juli -19 och August juni -11 till jan -19

Jag vill helst inte bli citerad.