Grönöga skrev:Hrm, satt och skrev ner julklappslista igår, det verkar bli t shirtar som grundpresent till alla i år!
Får se om barnen tröttnar, men tänkte om man gör på olika sätt och sprider ut målandet/tryckandet över jul så kanske det funkar. Det jag funderar mest på är känslan av att det inte riktigt duger med hemmagjort, att det behövs kompletteras med något köpt. Jag tror det ligger mycket hos mig, maken ser inga problem i att hans syskonbarn bara får hemgjort av oss medan våra får köpta leksaker av hans syskon.
och egentligen skulle jag vilja känna så också, på det stora hela kostar det lika mycket ju.
Hur tänker ni kring det här?
Det är ju så himla olika!
Jag (barnen) älskar att få en hemmaknypplad sak, som jag vet är gjord av kärlek. Det är något jag sätter stort värde på, o gärna sparar tills barnen blir äldre.
Medans det finns de som säkert tycker det är flummigt o kastar de åt sidan direkt.
Men som du säger, det kostar lika mycket som köpta saker. Men skillnaden är ju att ni har ansträngt er ganska mycket mer...
Jag förstår din känsla, men jag tycker du ska sträcka på dej o va stolt över din kreativitet! För jag tror o hoppas att de ser det som en fin gåva av kärlek

Mamma till två småtroll födda okt -2010 och dec -2011
Stora L

Och lilla A