Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det ser nog mer ut än vad det är ;-) Jag försöker sy upp i stl 56-68 just nu eftersom jag inte har en aning om hur mycket sytid jag kommer få sedan. Så allt är ju inte i pytte, pytte storlekar utan skall förhoppningsvis täcka det första halvåret. Får jag sedan tid att sy lite så blir det säkert ett och annat plagg till på vägen ;-). Men det blir ju ett angenämt problem att välja och inte många köpeplagg i garderoben i alla fall :tumup:
gnurf skrev:oj hur ska du kunna välja vilka kläder bebben ska ha på sig? :loving: :loving:
Och det kommer mera...Men nu närmar det sig faktiskt slutspurten med plagg som är tänkta till lillebror i stl 56-68. Så nu börjar jag känna mig ganska väl förberedd. Lite till kommer säkert poppa upp vartefter, men nu kan jag i alla fall släppa stressen och stoltsera med att nästan allt kommer vara hemsytt i garderoben. Tänkte komplettera med några omlottröjor/koftor och lite annat smått och har några plagg kvar på tillklippningsbordet som inte är ihopsydda eller knappade ännu. Och så en del obloggat också ;-) Så än ett tag kommer egotråden leva vidare.

Bild
Rådjurstyg från Znok design

Bild
Ugglor från Jofotex

Bild
Flodhästar från Jofotex

Bild
Rödluvan från Liandlo

Bild
Lite mer Rödluvan från Liandlo

Är man nyfiken på mer info så finns det såklart i bloggen ;-)
Vad har du för mönster på omlottbodyn? Har du gjort det själv?

Jag får lite prestationsångest av den här tråden, och ÄLSKAR det du syr. :love:
Jag har en omlottbody som behöver knappas, men det blir liksom aldrig av. Tänkte knappa med plastknappar, men hittade inte KAM-tången. Och nu vet jag inte om jag vill, för det är ju snyggare med vanliga prymknappar.
Ashe skrev:Vad har du för mönster på omlottbodyn? Har du gjort det själv?

Jag har en omlottbody som behöver knappas, men det blir liksom aldrig av. Tänkte knappa med plastknappar, men hittade inte KAM-tången. Och nu vet jag inte om jag vill, för det är ju snyggare med vanliga prymknappar.
Ja, mönstret till de flesta plagg jag syr är egna och så även till omlottbodyn. Jag gillar faktiskt prymknapparna bättre, men det verkar som att flertalet föredrar KAM. Nej, nej, ingen prestationsångest nu, alla har ju olika förutsättningar. Det här är ett område jag kan klappa mig för bröstet och säga att jag är duktig på, men det är nog det enda inom kategorin gör det själv ;-). Jag har hopplöst taskigt tålamod för stickning och virkning som jag gärna skulle vilja kunna också, men jag inser mina begränsningar (och annat pyssel är jag totalt hopplös på).
Tyvärr är det tyger som är slut och inte går att få tag på mer. Jag hade bara bytt till mig/köpt småbitar för att få till något till lillebror.
Hell Cat skrev:Bild

Bild

Finns det nån möjlighet att få beställa plagg av dig? Dessa är så fina så jag dööööör :love:
Marine78 skrev:
Ashe skrev:Vad har du för mönster på omlottbodyn? Har du gjort det själv?

Ja, mönstret till de flesta plagg jag syr är egna och så även till omlottbodyn. Jag gillar faktiskt prymknapparna bättre, men det verkar som att flertalet föredrar KAM. Nej, nej, ingen prestationsångest nu, alla har ju olika förutsättningar. Det här är ett område jag kan klappa mig för bröstet och säga att jag är duktig på, men det är nog det enda inom kategorin gör det själv ;-). Jag har hopplöst taskigt tålamod för stickning och virkning som jag gärna skulle vilja kunna också, men jag inser mina begränsningar (och annat pyssel är jag totalt hopplös på).
Får nog se till att rita mig ett eget mönster jag med. Har ottobres nu, och är inte 100% nöjd. Men det är ju helt okej. men några små ändringar ska jag nog göra.
Jag KAN ju sy, men jag måste lära känna min nya maskin först. Och ha tid, ork och lust. ;)
Jag tycker egentligen bättre om prymknapparna, men eftersom jag sytt tygblöjor så har jag KAM-tång och jag tycker det är drygt att slå i prymknappar med hammare så därför tänkte jag vara lat och använda KAM-knappar.
Men A har nog lekt bort tången på nått bra ställe. ;)

Jag ÄLSKAR rådjurstyget. Så synd att det inte bor något i mitt tygskåp. ;)
Och jag tycker inte alls lika mycket om det med grön bakgrund.
Jag kan ju egentligen inte göra mönster på "rätt sätt" men skall under våren eventuellt gå en kurs i mönsterkonstruktion för kläder i strechiga tyger. Om det går att få ihop det med liten bebis samtidigt ;-)
glis skrev:Jag behöver också lära mig göra egna mönster, jag vill ha ett bodymönster med raglanärm, det har jag inte sett. Annars är jag nöjd med de två Ottobremönstren jag har blandat ihop...
Det kommer mera...

Bild
Bild
Tyg från Strömming design

Bild
Tyg från Strömming design

Bild
Bild
Tyg från Jofotex

Bild
Tyg från DeerDot

Som alltid: är man mer nyfiken finns det mkt mer att läsa i bloggen ;-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?