Marine78 skrev:Ashe skrev:Vad har du för mönster på omlottbodyn? Har du gjort det själv?
Jag får lite prestationsångest av den här tråden, och ÄLSKAR det du syr.
Jag har en omlottbody som behöver knappas, men det blir liksom aldrig av. Tänkte knappa med plastknappar, men hittade inte KAM-tången. Och nu vet jag inte om jag vill, för det är ju snyggare med vanliga prymknappar.
Ja, mönstret till de flesta plagg jag syr är egna och så även till omlottbodyn. Jag gillar faktiskt prymknapparna bättre, men det verkar som att flertalet föredrar KAM. Nej, nej, ingen prestationsångest nu, alla har ju olika förutsättningar. Det här är ett område jag kan klappa mig för bröstet och säga att jag är duktig på, men det är nog det enda inom kategorin gör det själv
. Jag har hopplöst taskigt tålamod för stickning och virkning som jag gärna skulle vilja kunna också, men jag inser mina begränsningar (och annat pyssel är jag totalt hopplös på).
Får nog se till att rita mig ett eget mönster jag med. Har ottobres nu, och är inte 100% nöjd. Men det är ju helt okej. men några små ändringar ska jag nog göra.
Jag KAN ju sy, men jag måste lära känna min nya maskin först. Och ha tid, ork och lust.
Jag tycker egentligen bättre om prymknapparna, men eftersom jag sytt tygblöjor så har jag KAM-tång och jag tycker det är drygt att slå i prymknappar med hammare så därför tänkte jag vara lat och använda KAM-knappar.
Men A har nog lekt bort tången på nått bra ställe.
Jag ÄLSKAR rådjurstyget. Så synd att det inte bor något i mitt tygskåp.
Och jag tycker inte alls lika mycket om det med grön bakgrund.