Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltsa, jag tycker att det mest logiska argumentet ar att det ar sa latt att salja dem vidare sedan nar man provat dem ett tag. Med de aldsta barnen kopte jag bara vad jag behovde, men med Eira som med storsta sannolikhet ar mitt sista barn, sa kopte jag alla sjalar jag suktat efter och provade dem. Nu har jag salt av nastan alla utom de som jag sparat av affektionsskal eller for att jag faktiskt anvander dem fortfarande. Och eftersom sjalar har ett sa bra andrahandsvarde sa far man ju i princip igen alla pengar man lagt pa sjalarna nar man saljer dem.
... för att den är så fin (sista sjalen in här, en girasol amitola)

... jag tycker att bäbisen i magen också ska få en "egen" sjal (amitolan igen)

... för att det är väldigt omständigt att knyta om ryggknyten utomhus (varför köpa en sele när det redan finns tre långsjalar hemma)

... jag vill testa en sån (beg. köp som ibland har stannat men oftast sålts vidare för samma peng)

Förhållandet mellan antalet bärdon här hemma och hur mycket de används gör att jag inte känner att jag behöver rättfärdiga så särskilt mycket utan grundargumentet, att bärdon underlättar min vardag så otroligt mycket brukar räcka. Samma orsak/argument som till att vi har en matstol för att inte alltid behöva ha barnet i famnen vid matbordet, att vi har en bilstol till barnet så att vi kan åka bil osv. Sen har ju ekonomin alltid varit med och styrt. Första "sjalköpet" var ett par sjalringar som jag sydde fast på en sarong som redan fanns hemma - mer hade vi inte råd med just då. :heart:
Jag har samma åsikt om bärsjalar/bärselen som Carrie Bradshaw om skor: De är accessoirer - och de kan man inte ha tillräckligt med!!! 8)
Har man sjalen så mycket på sig som vi sjaljunkies gör så är det samma sak som med skor, handväskor, glasögon, ... ... ...: de ska matcha de övriga kläderna, vädret/årstid eller bara ens humör just denna dag. Och tänk bara att det är ett plagg som klär både mamman och bebisen samtidigt!!! Då är de ju inte alls dyra längre, framförallt om man köper begagnat...

Jag är dessutom så himla stolt över att vara mamma och mina barn och jag älskar att bära de i bärsjal och visar upp dem och mig själv som mamma. Likaså som man ramar in en fin bild i en passande ram för att framhäva dess innehåll så vill jag också kunna rama in oss i något som passar oss och som framhäver vår kärlek för varandra. Finns det en finare bild än en mamma med en bebis på hjärtat :loving: ? Eller en mamma med sitt älskade barn bundet så nära på kroppen att man kan känner varandras hjärtslag :heart: ?

Det finns ingenting att "rättfärdiga" när man samlar på sig 1000000000000 sjalar/selen, utan jag tycker att det är en självklarhet !!!
Slagathoria skrev:Jag har samma åsikt om bärsjalar/bärselen som Carrie Bradshaw om skor: De är accessoirer - och de kan man inte ha tillräckligt med!!! 8)
Har man sjalen så mycket på sig som vi sjaljunkies gör så är det samma sak som med skor, handväskor, glasögon, ... ... ...: de ska matcha de övriga kläderna, vädret/årstid eller bara ens humör just denna dag. Och tänk bara att det är ett plagg som klär både mamman och bebisen samtidigt!!! Då är de ju inte alls dyra längre, framförallt om man köper begagnat...

Jag är dessutom så himla stolt över att vara mamma och mina barn och jag älskar att bära de i bärsjal och visar upp dem och mig själv som mamma. Likaså som man ramar in en fin bild i en passande ram för att framhäva dess innehåll så vill jag också kunna rama in oss i något som passar oss och som framhäver vår kärlek för varandra. Finns det en finare bild än en mamma med en bebis på hjärtat :loving: ? Eller en mamma med sitt älskade barn bundet så nära på kroppen att man kan känner varandras hjärtslag :heart: ?

Det finns ingenting att "rättfärdiga" när man samlar på sig 1000000000000 sjalar/selen, utan jag tycker att det är en självklarhet !!!
Vad fint skrivet! :app:
chrissiya skrev:
Slagathoria skrev:Jag har samma åsikt om bärsjalar/bärselen som Carrie Bradshaw om skor: De är accessoirer - och de kan man inte ha tillräckligt med!!! 8)

Vad fint skrivet! :app:
Håller med, du skriver jättefint! Synd bara att inte jag kan använda det där om skorna/accessoarerna, för det blir inte trovärdigt att använda det argumentet för mig som är så sjukt mode-o-intresserad....

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?