Jag har samma åsikt om bärsjalar/bärselen som Carrie Bradshaw om skor: De är accessoirer - och de kan man inte ha tillräckligt med!!!
Har man sjalen så mycket på sig som vi sjaljunkies gör så är det samma sak som med skor, handväskor, glasögon, ... ... ...: de ska matcha de övriga kläderna, vädret/årstid eller bara ens humör just denna dag. Och tänk bara att det är ett plagg som klär både mamman och bebisen samtidigt!!! Då är de ju inte alls dyra längre, framförallt om man köper begagnat...
Jag är dessutom så himla stolt över att vara mamma och mina barn och jag älskar att bära de i bärsjal och visar upp dem och mig själv som mamma. Likaså som man ramar in en fin bild i en passande ram för att framhäva dess innehåll så vill jag också kunna rama in oss i något som passar oss och som framhäver vår kärlek för varandra. Finns det en finare bild än en mamma med en bebis på hjärtat

? Eller en mamma med sitt älskade barn bundet så nära på kroppen att man kan känner varandras hjärtslag

?
Det finns ingenting att "rättfärdiga" när man samlar på sig 1000000000000 sjalar/selen, utan jag tycker att det är en självklarhet !!!