Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är galet sugen på fler sjalar. Det finns ju så många vackra,härliga med lite olika användningsområden! (det slog mig mest igår under mitt första ryggknyt då jag kom fram till att min bb-slen var lite i längsta laget för just ryggknyt..)

Köpte precis en Beco (tack Thowida!) så fler bärdon kan jag knappt rättfärdiga..

Så nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Hur rättfärdigar ni inköp av fler bärdon? Inför er själva eller er partner :wink:

Jag fortsätter drömma om vackra sjalar så länge.. :loving:
Senast sa jag helt sonika att jag sjalar minst två gånger per dag, det är tråkigt att bara ha två. Sjal nummer två rättfärdigade med att jag behöver ha minst två ifall den första behöver tvättas.
Dorotea skrev:Man måste ha en av varje färg. 8)

Nämen, såhär i efterhand (har i princip slutat sjala nu) så känns det helt bisarrt vad mycket sjalar jag hade ett tag :whut: Särskilt med tanke på att den sjal som jag till slut insåg var min favorit - det var den som jag skaffade allra först. :roll: Men när jag höll på som värst :hellu: så ville jag liksom prova alla möjliga sorter för att känna efter vilka som är bra. Som nån slags konsumentundersökning. 8) Jag gjorde samma med tygblöjorna. 8)

Så den sjalgalna motiveringen till sjalinköp är "Jag har inte provat den ännu!" :this:
:app:
Dorotea skrev:Så den sjalgalna motiveringen till sjalinköp är "Jag har inte provat den ännu!" :this:
Den kör jag också med. Funkar jättebra på mig själv, dock inte lika bra på frun :wink: .

Jag har motiverat två trikåsjalar med att man behöver en att bära i när en tvättas alt. en är mer stabil och funkar längre medan den andra är perfekt till en nyfödd.

Flera vävda "behöver" jag pga. olika längder för olika knytningar, olika material för olika årstider, olika mönster/färger för hur mycket jag vill synas :oops: .

Många köp kan jag motivera med att jag säljer av andra efterhand, då behöver det nästan inte kosta något alls att prova en ny sjal. Sedan får man ju passa på för varje nytt barn som kommer, man vet ju faktiskt inte om det blir några fler som vill bäras...
kronärtskocka skrev:
Dorotea skrev:Så den sjalgalna motiveringen till sjalinköp är "Jag har inte provat den ännu!" :this:
Den kör jag också med. Funkar jättebra på mig själv, dock inte lika bra på frun :wink: .

Jag har motiverat två trikåsjalar med att man behöver en att bära i när en tvättas alt. en är mer stabil och funkar längre medan den andra är perfekt till en nyfödd.

Flera vävda "behöver" jag pga. olika längder för olika knytningar, olika material för olika årstider, olika mönster/färger för hur mycket jag vill synas :oops: .

Många köp kan jag motivera med att jag säljer av andra efterhand, då behöver det nästan inte kosta något alls att prova en ny sjal. Sedan får man ju passa på för varje nytt barn som kommer, man vet ju faktiskt inte om det blir några fler som vill bäras...
:app: Alla låter ju så logiska, det är ju det som är det bästa! :tumup:
På samma sätt som jag motiverar alla andra "barnsaker" som jag köper (för både mig själv och maken):
"men det blir ju inte så dyrt om man tänker att vi vill ju ha ett barn till och sen vill ju min syster ha två barn och då är det ju faktiskt 4 barn som ska använda [prylen]..."
:lol:

Men sen är det ju som flera skrivit att man måste ha minst två trikå och två vävda så att man kan tvätta dem. Sen måste man ha minst en sele och en MT och en ringsjal :mrgreen:

Och sen en till sele/MT/Sjal för att den var så snygg :Hahaa:
Hur tusan gör man sig AV med sjalar sen, börjar jag undra... Jag sitter och funderar på om jag ska sälja eller byta ut min första vävda... som jag snyggfärgat orange och allt. Jag lånade ut den för att känna efter om jag klarar mig utan den, och nu är jag lite inne på att kanske byta ut den mot en annan, som dessutom är lite längre - vilket ju är ett bra argument eftersom jag just nu har tre sjalar i samma längd...
Det ÄR lättare att rättfärdiga ett byte än att bara samla på sig fler känner jag.
Jag använder sjal som ett plagg under bebisars första år, har en på mig hela tiden. Det är väl inte rimligt att ha bara 3-5(-10 :roll: ) tröjor i garderoben? ;-)
Emma_oh skrev:På samma sätt som jag motiverar alla andra "barnsaker" som jag köper (för både mig själv och maken):
"men det blir ju inte så dyrt om man tänker att vi vill ju ha ett barn till och sen vill ju min syster ha två barn och då är det ju faktiskt 4 barn som ska använda [prylen]..."
:lol:

Men sen är det ju som flera skrivit att man måste ha minst två trikå och två vävda så att man kan tvätta dem. Sen måste man ha minst en sele och en MT och en ringsjal :mrgreen:

Och sen en till sele/MT/Sjal för att den var så snygg :Hahaa:
Word!
SCSI skrev:Hur tusan gör man sig AV med sjalar sen, börjar jag undra... Jag sitter och funderar på om jag ska sälja eller byta ut min första vävda... som jag snyggfärgat orange och allt. Jag lånade ut den för att känna efter om jag klarar mig utan den, och nu är jag lite inne på att kanske byta ut den mot en annan, som dessutom är lite längre - vilket ju är ett bra argument eftersom jag just nu har tre sjalar i samma längd...
Det ÄR lättare att rättfärdiga ett byte än att bara samla på sig fler känner jag.
Byte är helt klart lättare att motivera :D Fast då har man ju ändå samma antal.... :rodna:
Innan S kom hade vi köpt en trikåsjal och funderade på att låna en också för att ha två, men det blev aldrig av. Nu ångrar jag det lite och om vi får fler barn ska jag definitivt se till att skaffa en till trikå så maken och jag kan ha varsin på oss hela tiden och snabbt och smidigt bytas av med bärandet den första tiden.

Vad gäller vävda har vi hittills bara tre. En 4,2 och två 4,7, den ena en tunnare och svalare variant. Nu känner jag att jag behöver en längre för att få till en riktigt bra vrikkesikker även med lite tjockare ytterkläder och sånt jox.

Becon skaffade vi för att det verkade som ett bra alternativ om det skulle kännas för bökigt att lära sig knyta sjalar, men nu har jag fått ge upp att använda den annat än i nödfall eftersom den inte riktigt kommer överens med mina höfter. Jag spanar på att köpa en MT istället. :tumup:

Jag är kort sagt mest inne på det praktiska i kråksången än så länge, men det kan ju ändras om jag tillåter mig att titta mer på utseendet också ... :lol:
Först köpte jag på mig en ring en kort och en trikå när bebis var nygjord i magen typ.
Sen blev jag tvungen att ha en Mei tai också, för den var ju liksom till maken som
inte kan? vill? sjala..fast det blev en bb-tai..Och den senaste ursäkten nu var att jag var tvungen att
ha en vävd också för tänk om bebis blir för tung? Fast den skulle jag vänta med tills det isf blir, men
fick köpt en begagnad Rebozo Magisk här på sb iaf, och motiverade det till att det var så bra pris :love: :)
Nu måste jag ju ha om i fall dom blir smutsiga och ligger i tvätten, fast det misstänker jag inte kommer gå igenom,
så då smugglar jag hem en och säger att den låg i garderoben :app:
"Jag vill". Det uttrycket har maken lärt mig är det enda argumentet som behövs så det kör jag med. 8)

Sjalar har blivit min hobby, typ, och saker jag förut lade pengar på har jag lagt av med. Utflödet av pengar är detsamma, men vad jag gör för dem har ändrats. :Hahaa:
Det är ju i ärlighetens namn rätt bra andrahandsvärde på sjalar också. När man köper en begagnad så kan man ju tänka att om man säljer den vidare sen så får man tillbaka nästan alla pengar (om den inte blivit hemskt sliten men ofta blir de ju inte det utan bara gosiga)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?