- tor sep 15, 2011 08:27
hjälp!!
jag fick ett ryck igår, åkte och köpte garn för att sticka min allra första ullbyxa!
hittade ottobres mönster för ullbyxa http://www.ottobredesign.com/se/monster ... ull_se.pdf och började sticka, men har helt fastnat för hur de menar man ska göra när man gör minskningen
om jag förstår det rätt så ska man göra 8 x2 m minskning i början av varje varv, vilket jag fattar som under 8 varv ska jag på vadera varv göra 2 m minskning. men i den lilla skissen som finns, så visar det en minskning 8 ggr på varje sida. betyder det då att det är på 16 v som jag ska göra minskningen, eller är det både i början och slutet jag ska göra minskningen?
så nu vänder jag mig till er, ni kunniga sjalbarnare, med hopp om hjälp!!
jag fick ett ryck igår, åkte och köpte garn för att sticka min allra första ullbyxa!

om jag förstår det rätt så ska man göra 8 x2 m minskning i början av varje varv, vilket jag fattar som under 8 varv ska jag på vadera varv göra 2 m minskning. men i den lilla skissen som finns, så visar det en minskning 8 ggr på varje sida. betyder det då att det är på 16 v som jag ska göra minskningen, eller är det både i början och slutet jag ska göra minskningen?
så nu vänder jag mig till er, ni kunniga sjalbarnare, med hopp om hjälp!!

Senast redigerad av tuviluvis den tor sep 15, 2011 09:11, redigerad totalt 1 gånger.
T aug -09 och N okt -11