- sön sep 11, 2011 14:38

Dessutom har jag försökt fästa trådarna vartefter, enligt någon metod jag hittade - så egentligen kanske jag bara behöver fästa så mycket heller.
melon skrev:Jag gjorde den så bred jag tordes utan att det skulle sticka av för mycket mot halskant och nederkant. Men den funkar... Jag ska försöka blocka den lite också, för den har längd så det räckerKaffemoster skrev:Det går inte att sticka på en bred knappslå och öka midjemåttet?Kaffemoster skrev:Oj som jag behöver pepp nu.....Lägg därtill misstanken om att den kommer vara för liten runt magen, förresten.
Karins kofta är färdigstickad, och nu ska "bara" miljarders trådar fästas (Vem kom på iden att göra den smalrandig? Vem?) och sju knappar sys på - och jag NOLL och INGEN lust att ta tag i det! (Och inte känns det roligare av en sexåring som tjatar "När är det färdig, när är den färdig, när är den färdig?)
Annars, heja heja Snart är den klar och du kan börja sticka på roligare saker

Dessutom har jag försökt fästa trådarna vartefter, enligt någon metod jag hittade - så egentligen kanske jag bara behöver fästa så mycket heller.
K -05 och B -07