Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:Oj som jag behöver pepp nu.....

Karins kofta är färdigstickad, och nu ska "bara" miljarders trådar fästas (Vem kom på iden att göra den smalrandig? Vem?) och sju knappar sys på - och jag NOLL och INGEN lust att ta tag i det! (Och inte känns det roligare av en sexåring som tjatar "När är det färdig, när är den färdig, när är den färdig?)
Lägg därtill misstanken om att den kommer vara för liten runt magen, förresten.
Det går inte att sticka på en bred knappslå och öka midjemåttet?

Annars, heja heja Snart är den klar och du kan börja sticka på roligare saker :vågen:
Jag gjorde den så bred jag tordes utan att det skulle sticka av för mycket mot halskant och nederkant. Men den funkar... Jag ska försöka blocka den lite också, för den har längd så det räcker :)
Dessutom har jag försökt fästa trådarna vartefter, enligt någon metod jag hittade - så egentligen kanske jag bara behöver fästa så mycket heller.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:Oj som jag behöver pepp nu.....

Karins kofta är färdigstickad, och nu ska "bara" miljarders trådar fästas (Vem kom på iden att göra den smalrandig? Vem?) och sju knappar sys på - och jag NOLL och INGEN lust att ta tag i det! (Och inte känns det roligare av en sexåring som tjatar "När är det färdig, när är den färdig, när är den färdig?)
Lägg därtill misstanken om att den kommer vara för liten runt magen, förresten.
Det går inte att sticka på en bred knappslå och öka midjemåttet?

Annars, heja heja Snart är den klar och du kan börja sticka på roligare saker :vågen:
Jag gjorde den så bred jag tordes utan att det skulle sticka av för mycket mot halskant och nederkant. Men den funkar... Jag ska försöka blocka den lite också, för den har längd så det räcker :)
Dessutom har jag försökt fästa trådarna vartefter, enligt någon metod jag hittade - så egentligen kanske jag bara behöver fästa så mycket heller.
Blockning med lite extra drag i gillar jag, det brukar kunna rätta till ganska mycket. Härligt, då är den ju snart klar! :tumup:
Björklöv skrev:Ett par byxor till A i Eskimo har jag trots små motgångar färdigställts här Bild
Mönster? Och vilken storlek är det? (är på jakt efter det perfekta byxmönstret...)
tack :)
majo0322 skrev:
Björklöv skrev:Ett par byxor till A i Eskimo har jag trots små motgångar färdigställts här Bild
Mönster? Och vilken storlek är det? (är på jakt efter det perfekta byxmönstret...)
Det är till största del detta mönster i storlek 74/80. Tycker att de blev en smula kort över rumpan, annars gillar jag dem.
Användarens profilbild
Av Mosan
Kaffemoster skrev:
Mosan skrev:
Moson skrev:
Mosan skrev:Håller på med en randig sjal i restgarner och nu tog det svarta garnet jag har som smala ränder slut mitt i en rand. Vad skulle ni gör, köpa ett nytt nystan eller sticka vidare utan. Jag har stickat 5 svarta ränder till efter att jag tog denna bilden.
Bild
vad är det svarta för garn? någon annan kanske har rester att bidra med?
Nu hittade jag ett annat garn mörkt mörkt grått som är lite tjockare än det andra som jag stickade klart randen med, det ser okej ut. :)
Det hade ju varit smart med ett litet bidrag... det är ett tvåtrådigt ullgarn, typ strumpgarn, stickor 3 ungefär. :hmm:
Sånt har jag en del liggande, hur mycket tror du a att du vill ha?
Jag har nog 100g över åtminstone
Tack för erbjudantet. Jag var så otålig att sticka vidare så jag har stickat vidare med det garnet jag hade genom att dra ut en av trådarna så det blev tunnare. Jag har stickat två ränder till och snart är sjalen klar! :D
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
Kaffemoster skrev:
Mosan skrev:
Moson skrev:
Mosan skrev:Håller på med en randig sjal i restgarner och nu tog det svarta garnet jag har som smala ränder slut mitt i en rand. Vad skulle ni gör, köpa ett nytt nystan eller sticka vidare utan. Jag har stickat 5 svarta ränder till efter att jag tog denna bilden.
Bild
Nu hittade jag ett annat garn mörkt mörkt grått som är lite tjockare än det andra som jag stickade klart randen med, det ser okej ut. :)
Det hade ju varit smart med ett litet bidrag... det är ett tvåtrådigt ullgarn, typ strumpgarn, stickor 3 ungefär. :hmm:
Tack för erbjudantet. Jag var så otålig att sticka vidare så jag har stickat vidare med det garnet jag hade genom att dra ut en av trådarna så det blev tunnare. Jag har stickat två ränder till och snart är sjalen klar! :D
Kul, du får gärna visa när den är klar! Vad är det andra för garn, är det ett självrandande eller garnrester?
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Mosan skrev:
Kaffemoster skrev:
Mosan skrev:
Moson skrev:
Bild
Kul, du får gärna visa när den är klar! Vad är det andra för garn, är det ett självrandande eller garnrester?
Det är ZauberballBild
Användarens profilbild
Av sofin
Alltså, jag VILL ju kunna sticka... men hur jag än försöker så inser jag att jag inte har riktig koll på saker och ting. Visst, jag kan sticka aviga och räta och minska och öka osv.. osv.. Men jag får ju svettningar av mönsterstickning :P

Så vet ni om det finns någon vettig kurs som man kan gå om man vill lära sig lite mer än basics? I Stockholm eller runt omkring.
Oj. Jag ska visst vara med på fiberfestivalen första helgen i oktober. :shock:

Vad skulle ni vilja köpa? Tänkte ha stickväskor (små, att hänga på handleden), stickmarkörer, sjalpinnar och garn, förstås. Något annat?

Och var hittar man bra, snabba och, viktigast, billiga visitkort?
solängel skrev:Oj. Jag ska visst vara med på fiberfestivalen första helgen i oktober. :shock:

Vad skulle ni vilja köpa? Tänkte ha stickväskor (små, att hänga på handleden), stickmarkörer, sjalpinnar och garn, förstås. Något annat?

Och var hittar man bra, snabba och, viktigast, billiga visitkort?
Vet att jag hjälpte mormor att beställa från Vistaprint, de brukar ha kampanjer med x antal kort gratis. Hur snabba leveransen var minns jag inte.
sofin skrev:Alltså, jag VILL ju kunna sticka... men hur jag än försöker så inser jag att jag inte har riktig koll på saker och ting. Visst, jag kan sticka aviga och räta och minska och öka osv.. osv.. Men jag får ju svettningar av mönsterstickning :P

Så vet ni om det finns någon vettig kurs som man kan gå om man vill lära sig lite mer än basics? I Stockholm eller runt omkring.
Reser du norrut till stugan något skulle jag kunna hjälpa dig, men enklast är nog om man får vara barnfri, kanske svårt att få till.
sofin skrev:Alltså, jag VILL ju kunna sticka... men hur jag än försöker så inser jag att jag inte har riktig koll på saker och ting. Visst, jag kan sticka aviga och räta och minska och öka osv.. osv.. Men jag får ju svettningar av mönsterstickning :P

Youtube är din vän ;)
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?