Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:
karro54 skrev:Att bara sticka räta är ju det enklaste. Aviga tar ju bara massa tid känns det som.
Fast slätstickning blir "mera plagg per varv" eller hur man ska säga :) sticka tio räta varv så blir det mycket kortare än tio varv vartannat rätt vartannat avigt. Så frågan är om tidsskillnaden på ett plagg blir så mycket...

Men OnT igen: Härligt, härligt, härligt, Fryle!!!!! Jag blir tokinspirerad, även om jag inte riktigt tror jag skulle våga mig på att sticka så där fritt.
Jag tycker också att aviga tar en massa tid, carro54, plus att jag ju måste tänka emellanåt... Och så blir de rätstickade plaggen något tjockare. Fast jag stickar ju faktiskt en hel del aviga maskor också i mina olika projekt.

Kaffemoster: Det är nog en vanesak, det där med att sticka fritt eller efter mönster. Jag gör både och, men mest fritt. Stickar jag fritt kan det ju inte bli rätt eller fel, det kan det om jag följer mönster...
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:Gud, vad begåvad du är Fryle.
Koftorna är underbara och verkligen inspirerande!
Du borde skriva ner dom som mönster, sälja på Ravelry och tjäna en massa pengar att köpa garn för :wink:
:lol:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Och förresten är klippangarnet en av mina favoriter också. När jag kör och hälsar på min bror (några gånger om året) kör jag alltid in om Klippan och köper en kasse garn. Helt i min prisklass.
Jag stickar med klippangarn just nu.
Av Sofie
Vaaaaar köper ni detta klippangarn?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Ååh, så fina :heart: :heart:

Instämmer i att du verkligen borde göra mönster, inte minst för att jag hemskt gärna vill sticka mig ett par såna koftor :love: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Sofie skrev:Vaaaaar köper ni detta klippangarn?
Klippans yllefabrik har en fabriksbutik i Klippan. På övervåningen hittar man ullgarn för 25 kr / hg (eller är det 20 kr?). En gång när jag var där hade dom rea och då kostade vissa färger 10 kr/hg. Det blev en stoor påse med hem den gången. :lol:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
linafelicia skrev:
Klippans yllefabrik har en fabriksbutik i Klippan. På övervåningen hittar man ullgarn för 25 kr / hg (eller är det 20 kr?). En gång när jag var där hade dom rea och då kostade vissa färger 10 kr/hg. Det blev en stoor påse med hem den gången. :lol:
Vaaaaaarför bor jag så fasligt långt från Klippan? :(
Användarens profilbild
Av Ketronya
Ha, klippans yllefabrik har jag aldrig hört talas om, måste kollas in! Förresten, är det mjukt ullgarn eller lite mer åt det sticksiga hållet?
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:Ha, klippans yllefabrik har jag aldrig hört talas om, måste kollas in! Förresten, är det mjukt ullgarn eller lite mer åt det sticksiga hållet?
Det är egentligen tänkt för filtvävning, inte jättemjukt alltså. Jag skulle inte sticka en undertröja av det, men kan lätt ha en kofta över en kortärmad tröja.
linafelicia skrev:
Jag tror att priset varierar lite efter vad de vill bli av med. Normalpriset är väl 25 kr/hg, om de har lite mycket är det 20. Ibland reas någon viss färg ut (tror jag bara sett det grå) för 10. Bland detta billiga garn får man ta de färger de har inne, vilket är ganska många, men inte hela sortimentet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?