- mån aug 15, 2011 07:45
Kaffemoster: Det är nog en vanesak, det där med att sticka fritt eller efter mönster. Jag gör både och, men mest fritt. Stickar jag fritt kan det ju inte bli rätt eller fel, det kan det om jag följer mönster...
Kaffemoster skrev:Jag tycker också att aviga tar en massa tid, carro54, plus att jag ju måste tänka emellanåt... Och så blir de rätstickade plaggen något tjockare. Fast jag stickar ju faktiskt en hel del aviga maskor också i mina olika projekt.karro54 skrev:Att bara sticka räta är ju det enklaste. Aviga tar ju bara massa tid känns det som.Fast slätstickning blir "mera plagg per varv" eller hur man ska sägasticka tio räta varv så blir det mycket kortare än tio varv vartannat rätt vartannat avigt. Så frågan är om tidsskillnaden på ett plagg blir så mycket...
Men OnT igen: Härligt, härligt, härligt, Fryle!!!!! Jag blir tokinspirerad, även om jag inte riktigt tror jag skulle våga mig på att sticka så där fritt.
Kaffemoster: Det är nog en vanesak, det där med att sticka fritt eller efter mönster. Jag gör både och, men mest fritt. Stickar jag fritt kan det ju inte bli rätt eller fel, det kan det om jag följer mönster...
Storasyster (-03), Lillebror (-06) och Änglapojkarna (-00, -01, -05)