Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FrokenG
Det har varit en ganska stor rotation på bärdon det senaste halvåret här hemma: en trikåsjal, en vävd, en ringsjal en meitai och två selar har fått flytta. Två andra selar har fått flytta in tillsammans med en vävd, en gås och en melkaj. Jag är nöjd. Eller var. För precis när jag postat ringsjalen och lärt mig bära på höft med den vävda kände jag att jag ville slippa knytmomentet och det blir en hel del höftbärande inomhus. Kom på att jag hade en meihip i presenthyllan som åkte fram. Väldigt nöjd så nu får den också stanna här istället för att bli en föräldrapresent.

Men blir man någonsin helt nöjd?? Jag tackar Gud för köp- och säljforumet här annars hade man blivit ruinerad innan man hittat rätt :tumup: Kan jag intala mig själv att bärbehovet kommer ligga ganska jämnt nu med sonen på två år och lillan på ett halvår? I alla fall det kommande året?
Jag har svårt att tro att man (jag iaf) blir helt nöjd. Finns ju så många olika sjalar och selar man vill prova, och då längre tid än på en sjalträff eller dyl. För att inte tala om att jag lätt anfalls av att jag borde ha en sjal till att matcha de kläderna, den årstiden osv. Sedan kan man alltid sy för att förbättra och nå dröm selen/MT! Men vissa verkar bli nöjda med tiden, så kanske finns det hopp för mig med? Eller så drömmer man om fler barn för att få bära ännu mer :wink:
kronärtskocka skrev:Jag har svårt att tro att man (jag iaf) blir helt nöjd. Finns ju så många olika sjalar och selar man vill prova, och då längre tid än på en sjalträff eller dyl. För att inte tala om att jag lätt anfalls av att jag borde ha en sjal till att matcha de kläderna, den årstiden osv. Sedan kan man alltid sy för att förbättra och nå dröm selen/MT! Men vissa verkar bli nöjda med tiden, så kanske finns det hopp för mig med? Eller så drömmer man om fler barn för att få bära ännu mer :wink:
Ha ha! Ja, det är nog så :D Men fler barn blir det inte för oss, så detta är min sista chans till att bära, om bära med stil :wink:
FrokenG skrev:Det har varit en ganska stor rotation på bärdon det senaste halvåret här hemma: en trikåsjal, en vävd, en ringsjal en meitai och två selar har fått flytta. Två andra selar har fått flytta in tillsammans med en vävd, en gås och en melkaj. Jag är nöjd. Eller var. För precis när jag postat ringsjalen och lärt mig bära på höft med den vävda kände jag att jag ville slippa knytmomentet och det blir en hel del höftbärande inomhus. Kom på att jag hade en meihip i presenthyllan som åkte fram. Väldigt nöjd så nu får den också stanna här istället för att bli en föräldrapresent.

Men blir man någonsin helt nöjd?? Jag tackar Gud för köp- och säljforumet här annars hade man blivit ruinerad innan man hittat rätt :tumup: Kan jag intala mig själv att bärbehovet kommer ligga ganska jämnt nu med sonen på två år och lillan på ett halvår? I alla fall det kommande året?
Ja och nej, du kommer för tillfället känna dig nöjd, men ändå vara nyfiken på andra bärgrejer du inte testat än. Billigast är ju då att lära sig nån ny schysst knytning (som passar en sjallängd du redan har, så du inte vill köpa en kortare/längre/bredare/smalare än de du har.... :roll: ) Så är det för mig i alla fall. Men å andra sidan har ju du mer än mig gått in för att skaffa bärdon som passar respektive barn, så just nu är din samling komplett. Och framöver kan stora barnets bärdon sedan gå i arv till den lilla? Men då ska du se att hon istället säkert trivs mer i sjal på rygg än i sele så att du vill skaffa en lite kortare ryggsjal också... I en ny färgställning :lol:
Majaå skrev:
FrokenG skrev:Det har varit en ganska stor rotation på bärdon det senaste halvåret här hemma: en trikåsjal, en vävd, en ringsjal en meitai och två selar har fått flytta. Två andra selar har fått flytta in tillsammans med en vävd, en gås och en melkaj. Jag är nöjd. Eller var. För precis när jag postat ringsjalen och lärt mig bära på höft med den vävda kände jag att jag ville slippa knytmomentet och det blir en hel del höftbärande inomhus. Kom på att jag hade en meihip i presenthyllan som åkte fram. Väldigt nöjd så nu får den också stanna här istället för att bli en föräldrapresent.

Ja och nej, du kommer för tillfället känna dig nöjd, men ändå vara nyfiken på andra bärgrejer du inte testat än. Billigast är ju då att lära sig nån ny schysst knytning (som passar en sjallängd du redan har, så du inte vill köpa en kortare/längre/bredare/smalare än de du har.... :roll: ) Så är det för mig i alla fall. Men å andra sidan har ju du mer än mig gått in för att skaffa bärdon som passar respektive barn, så just nu är din samling komplett. Och framöver kan stora barnets bärdon sedan gå i arv till den lilla? Men då ska du se att hon istället säkert trivs mer i sjal på rygg än i sele så att du vill skaffa en lite kortare ryggsjal också... I en ny färgställning :lol:
Ahhh, jag ska inte ge henne chansen till det. Det blir bara sele och melkaj för hennes del nu :wink: Å jag har en liten plan som jag ska inviga dig i när du kommer hem, tror det kan bli bra...

/ hemliga Arne
FrokenG skrev:
Ahhh, jag ska inte ge henne chansen till det. Det blir bara sele och melkaj för hennes del nu :wink: Å jag har en liten plan som jag ska inviga dig i när du kommer hem, tror det kan bli bra...

/ hemliga Arne
Ahh, jag älskar hemliga planer! Men jag blir väldigt nyfiken och hoppas du snart kommer hem :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?