- lör jul 16, 2011 09:41
Fryle skrev:Tack, jag ska försöka lite senare, nu är det alldeles för mycket barn här för att koncentrera sigkvarnvik skrev:Lägg upp maskor och sticka ruta ett, sluta i högerkanten. Lägg (utan att ta av garnet) upp nya maskor till ruta två, sticka rutan och sticka i vänsterkanten varje varv ihop sista maskan med en maska från ruta ett, sluta i vänsterkanten. Plocka till ruta tre upp maskor längsmed vänsterkanten på ruta ett och sticka en ruta, avsluta i vänsterkanten. Lägg upp nya maskor till ruta fyra och sticka ihop den med maskorna från ruta tre. Plocka till ruta fem upp maskor utmed högerkanten på ruta tre och sticka ihop med maskorna från ruta två. Sedan tror jag du ser hur mönstret ska fortsätta.Fryle skrev:Ahakvarnvik skrev:Jag som inte kan datorer förstorar helt enkelt hela sidanFryle skrev:kvarnvik: jag är dålig på engelska stickbeskrivningar, men kanske kan detta vara till hjälp: http://lovincomfortknits.blogspot.com/2 ... riend.html ?Just den bilden gick inte att klicka upp
Om du kollar en bit ner på sidan finns en teckning. Om man förstorar den lite ser man i vilken ände varje ruta påbörjas och åt vilket håll de stickas. Jag har gjort mina entrelac-sjalar utifrån denna teckning.Ska man sticka baklänges ibland
och då ser jag siffrorna och pilarna bättre.
![]()
Men är pilarna själva stickriktningen eller det håll som maskorna går på uppifrån och ner sen, själva trådraken sas?
Känns som en snurrig beskrivning när jag nu läser detMen när man väl kommit en bit så ger det sig självt.