Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av NannaW
Hur fubkar det när dom domnar så gott där bak? (cykelstol alltså inte kärra...)

Körde premiärtur med c 8 mån gammal idag och vi älskade det båda.. Vilken frihetskänsla!

Men lit lurigt dels när hon somnade, huvudet bara hängde såg lagom bekvämt ut. Och att sätta i och ta ur (sovandes dessutom) tyckte jag kändes ostabilt. Några enkla knep?
Av NannaW
har en som går att luta (hamax sleepy).. fick ärva den häromdagen så har inte hunnit prova så mycket. men får inte uppfattningen om att det går att luta tillräckligt mycket för att hon inte ska tippa framåt...hjälmen gör ju inte saken bättre heller...

klurar på hur det funkar med sjal runt hjälmen. känns som det skulle dra i halsremmen då? :hmm: men ska genast prova detta =)
Av NannaW
Anna_W skrev:Det är enklast att sätta i och ta ur barnet om man parkerar i cykelställ.
helt klart! synd att man inte kan ha med sig ett, eller nåt... :P
tänker att man vänjer sig och lär sig alla knep efter hand, men det är då inte lätt att hantera ekipaget när liten vägrar sitta i cykelstolen och man får både bära och leda cykel och... puhh, det var lite kämpigt idag.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
NannaW skrev:
Anna_W skrev:Det är enklast att sätta i och ta ur barnet om man parkerar i cykelställ.
tänker att man vänjer sig och lär sig alla knep efter hand, men det är då inte lätt att hantera ekipaget när liten vägrar sitta i cykelstolen och man får både bära och leda cykel och... puhh, det var lite kämpigt idag.
Aldrig åka hemifrån utan bärdon :tumup:

Vi premiärcyklade lite idag. Runt på gården bara, men H verkade gilla det. Jag tyckte inte han satt helbra i vår sits dock, den kändes väldigt stor. Jag tror att den klassiska Rex-sitsen är bättre för små barn men den passar tyvärr inte på min pakethållare.

Ni som har erfarenhet av olika sitsar man fäster på ramen, är det någon som lämpar sig bättre/sämre för ett litet barn (en niomånaders som är aningens liten för åldern)?

Och en bra hjälm? En modell som finns i liten storlek och som sitter bra kring huvudet? Den får ju inte sticka ut där bak och jag vill gärna att den ska gå ner ordentligt i pannan och mot nacken. Jag provade en som såg bra ut i modellen, men den hade en sån där grej som man skruvar för att justera storleken bak i nacken och den hamnade för långt ner så den tryckte mot nacken/ryggen.
Av NannaW
Knyttet & K skrev:
NannaW skrev:
Aldrig åka hemifrån utan bärdon :tumup:

Vi premiärcyklade lite idag. Runt på gården bara, men H verkade gilla det. Jag tyckte inte han satt helbra i vår sits dock, den kändes väldigt stor. Jag tror att den klassiska Rex-sitsen är bättre för små barn men den passar tyvärr inte på min pakethållare.

Ni som har erfarenhet av olika sitsar man fäster på ramen, är det någon som lämpar sig bättre/sämre för ett litet barn (en niomånaders som är aningens liten för åldern)?

Och en bra hjälm? En modell som finns i liten storlek och som sitter bra kring huvudet? Den får ju inte sticka ut där bak och jag vill gärna att den ska gå ner ordentligt i pannan och mot nacken. Jag provade en som såg bra ut i modellen, men den hade en sån där grej som man skruvar för att justera storleken bak i nacken och den hamnade för långt ner så den tryckte mot nacken/ryggen.
Det gjorde jag inte serru... aldrig utsätter jag mig för att färdas bärdonslös :D

men med en cykel i ena handen och ett barn i den andra och utan möjlighet att sätta ner barnet kan det bli komplicerat ändå. tillsist fick jag ner henne i selen och kunde traska vidare, men då kan man ju plötsligt inte ta sig fram i cykelfart längre... :roll:

Jag har ju då en Hamax sleepy, men inga erfarenheter av andra.. tycker hon sitter bra (8 månader, ganska stor tjej dock). förutom när hon somnar då hänger hon framåt.
funderar helt ärligt på att köpa en siesta, ser skönt ut! ni som har, är det värt? (om man redan har en sleepy..)

hjälm köpte jag också en hamax. blå med fiskar på. tycker att den sitter bra på huvudet, men det är klart, den sticker ju ut där bak. finns det hjälmar som inte gör det?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Alla sticker ut lite, men vissa är ju liksom spetsiga där bak. Vissa modeller är mer runda.

Kan man luta Siestan mer än Sleepyn alltså? Fast den var rätt dyr tycker jag. Går den att justera med en hand. Alltså att man kan hålla i cykeln och vinkla bak den när barnet somnat?
Av NannaW
Aha, den hamax hjälmen jag köpte är nog rundad.

Hamax siesta går att luta rätt rejält mycket mer vad jag förstår. I en sådan kan de nog sova gott och huvudet lutat bakåt... Om det är samma som på sleepy så är det en grej man snurrar på för att luta mycket behändigt och lätt gjort med en hand... Kanske tillåmed på färd? :hmm:

Dyrt är det, letar febrilt på blocket men verkar inte säljas allt för mycket av siestan tyvärr.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?