Knyttet & K skrev:NannaW skrev:Anna_W skrev:Det är enklast att sätta i och ta ur barnet om man parkerar i cykelställ.
helt klart! synd att man inte kan ha med sig ett, eller nåt...
tänker att man vänjer sig och lär sig alla knep efter hand, men det är då inte lätt att hantera ekipaget när liten vägrar sitta i cykelstolen och man får både bära och leda cykel och... puhh, det var lite kämpigt idag.
Aldrig åka hemifrån utan bärdon
Vi premiärcyklade lite idag. Runt på gården bara, men H verkade gilla det. Jag tyckte inte han satt helbra i vår sits dock, den kändes väldigt stor. Jag tror att den klassiska Rex-sitsen är bättre för små barn men den passar tyvärr inte på min pakethållare.
Ni som har erfarenhet av olika sitsar man fäster på ramen, är det någon som lämpar sig bättre/sämre för ett litet barn (en niomånaders som är aningens liten för åldern)?
Och en bra hjälm? En modell som finns i liten storlek och som sitter bra kring huvudet? Den får ju inte sticka ut där bak och jag vill gärna att den ska gå ner ordentligt i pannan och mot nacken. Jag provade en som såg bra ut i modellen, men den hade en sån där grej som man skruvar för att justera storleken bak i nacken och den hamnade för långt ner så den tryckte mot nacken/ryggen.
Det gjorde jag inte serru... aldrig utsätter jag mig för att färdas bärdonslös
men med en cykel i ena handen och ett barn i den andra och utan möjlighet att sätta ner barnet kan det bli komplicerat ändå. tillsist fick jag ner henne i selen och kunde traska vidare, men då kan man ju plötsligt inte ta sig fram i cykelfart längre...
Jag har ju då en Hamax sleepy, men inga erfarenheter av andra.. tycker hon sitter bra (8 månader, ganska stor tjej dock). förutom när hon somnar då hänger hon framåt.
funderar helt ärligt på att köpa en siesta, ser skönt ut! ni som har, är det värt? (om man redan har en sleepy..)
hjälm köpte jag också en hamax. blå med fiskar på. tycker att den sitter bra på huvudet, men det är klart, den sticker ju ut där bak. finns det hjälmar som inte gör det?