Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Jag har också (försökt) undvika att ta på mig projekt som inte är roliga. Detta är dock ett roligt projekt, och jag får möjlighet till att vara med på en utställning. Jag hade en klar ide från början men när den inte blev så bra som jag tänkt blev jag tvungen att tänka om. Startsträckan med planering och inspiration känns alltid mycket längre om man har en deadline hängande över projektet. Men jag sov på det och nu är jag i full gång igen med en ny ide :vågen:

linafelicia skrev:
erisara skrev:
melon skrev:Gaaaah jag hatar verkligen måstestickningar. Jag har INGEN inspiration alls, och det måste vara klart den tredje juli. :whut:
Jag förstår dig.

:klappar:

Jag har slutat ta på mig hobbyprojekt med fasta slutdatum. Textilnördande är min hobby och lägger man in måste framför så tycker jag inte det är kul längre. Visst gör jag saker som skall bli presenter och liknande men då tänker jag att det skall bli presenter någon gång och inte till ett visst tillfälle (som en väska jag håller på med, mormor ska få den men om det inte blir när hon fyller år så får det bli till jul).
Jag försöker också tänka som du erisara men ibland sitter jag där och gör något till någon annan som är jättetråkigt.
Det är märkligt hur det blir trist bara för att man känner att man måste. I vintras stickade jag en echo flower till min mamma som fyllde år och den var sååå tråkig att sticka och jag tror att det var bara för att den skulle vara klar till en viss datum och jag kände mig tvungen att sticka varje kväll. Sjalen försvann i posten så hon fick den aldrig. För några månader sedan stickade jag en ny till henne. Samma mönster, samma garn och till samma person men den var inte alls tråkig att sticka och jag tror det var för att jag inte kände att jag var tvungen att sticka på den varje kväll utan bara stickade när jag hade lust.
Användarens profilbild
Av brisea
Jag har fått mina födelsedagspresentstickor :vågen: ett egenhopplockat set med Knitpro interchangeables i trä. Jag hittade en webshop som hade rabatt och det blev billigare att plocka ihop de storlekar på spetsar jag ville ha, sex stycken, tre kablar och en extra fast rundsticka i mindre storlek, än vad det skulle kosta att köpa ett färdigt set. :tumup:
Av Ponyo
Nu är Orchid thief klar och ligger på blockning. Den var inte ett dugg rolig att blocka. Den hade på tok för mycket veckad volang nertill. Och jag gillar inte volang.
Jag skulle vilja göra tre tre översta bladen på Harunin istället.
Användarens profilbild
Av ellla
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:
Ponyo skrev:Såhär:
Bild
Men den är vacker!!! :love:
:iagree:
Den är jättefin. Jag gillar att den har dom där tre bladen uppe i nacken, roligt med en annorlunda början jämfört med många andra sjalar.
:iagree: början är det bästa på hela sjalen!
Användarens profilbild
Av tweed
Nu fattar jag inte igen :roll:
Bakstykket: Str videre fram
og tilb og fell i hver side hver
2. p 2, 2, 1, 1 m. Str videre
rett opp uten å felle til arb fra
brettekanten måler 33 (35)
37 cm.
Jag fattar inte hur länge man ska hålla på och minska, för jag läser det som att man "sen" ska sticka vidare utan minskningar upp till 33cm höjd på arbetet :hmm:
Här är länk till hela mönstret om det skulle vara någon som orkar kolla om det är något jag missar http://helylle.se/2011/04/25/sidsel-j-h%C3%B8ivik/
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Nu fattar jag inte igen :roll:
37 cm.
Jag fattar inte hur länge man ska hålla på och minska, för jag läser det som att man "sen" ska sticka vidare utan minskningar upp till 33cm höjd på arbetet :hmm:
Här är länk till hela mönstret om det skulle vara någon som orkar kolla om det är något jag missar http://helylle.se/2011/04/25/sidsel-j-h%C3%B8ivik/
Du fattar rätt. "Sticka vidare rakt upp utan att minska tills arbetet mäter 33cm från vikkanten."
Av Ponyo
ellla skrev:
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:

Den är jättefin. Jag gillar att den har dom där tre bladen uppe i nacken, roligt med en annorlunda början jämfört med många andra sjalar.
Jag gillar också början på denna sjal starkt. Det är bara volangen jag ogillar. Jag skulle vilja kombinera haruni med denna. Ha de tre bladen på en haruni.
Senast redigerad av Ponyo den mån okt 08, 2012 16:43, redigerad totalt 1 gånger.
melon skrev:
kvarnvik skrev:Nu fattar jag inte igen :roll:
37 cm.
Du fattar rätt. "Sticka vidare rakt upp utan att minska tills arbetet mäter 33cm från vikkanten."
Jag tänker att man minskar vartannat varv, fyra gånger. Först två maskor, sen två maskor, sen en maska och sen en maska och sen stickar man vidare som Melon skriver.
Användarens profilbild
Av Mosan
Ponyo skrev:
ellla skrev:
linafelicia skrev:
LumLumLum skrev:
Bild
Jag gillar också början på denna sjal starkt. Det är bara volangen jag ogillar. Jag skulle vilja kombinera haruni med denna. Ha de tre bladen på en haruni.
Vad fin den blev! Jag har en omgång kvar på 3:e mönsterrapporten. Har ägnat helgen åt att sticka på min kofta.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo - nu är jag ännu mer nöjd över att jag slutade sticka den och började på den andra istället. :-)
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?