- sön jun 26, 2011 11:28
Jag har också (försökt) undvika att ta på mig projekt som inte är roliga. Detta är dock ett roligt projekt, och jag får möjlighet till att vara med på en utställning. Jag hade en klar ide från början men när den inte blev så bra som jag tänkt blev jag tvungen att tänka om. Startsträckan med planering och inspiration känns alltid mycket längre om man har en deadline hängande över projektet. Men jag sov på det och nu är jag i full gång igen med en ny ide

linafelicia skrev:erisara skrev:Jag försöker också tänka som du erisara men ibland sitter jag där och gör något till någon annan som är jättetråkigt.melon skrev:Gaaaah jag hatar verkligen måstestickningar. Jag har INGEN inspiration alls, och det måste vara klart den tredje juli.Jag förstår dig.
![]()
Jag har slutat ta på mig hobbyprojekt med fasta slutdatum. Textilnördande är min hobby och lägger man in måste framför så tycker jag inte det är kul längre. Visst gör jag saker som skall bli presenter och liknande men då tänker jag att det skall bli presenter någon gång och inte till ett visst tillfälle (som en väska jag håller på med, mormor ska få den men om det inte blir när hon fyller år så får det bli till jul).
Det är märkligt hur det blir trist bara för att man känner att man måste. I vintras stickade jag en echo flower till min mamma som fyllde år och den var sååå tråkig att sticka och jag tror att det var bara för att den skulle vara klar till en viss datum och jag kände mig tvungen att sticka varje kväll. Sjalen försvann i posten så hon fick den aldrig. För några månader sedan stickade jag en ny till henne. Samma mönster, samma garn och till samma person men den var inte alls tråkig att sticka och jag tror det var för att jag inte kände att jag var tvungen att sticka på den varje kväll utan bara stickade när jag hade lust.