Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Med sonen tyckte jag det kändes läskigt att gå ut med honom i sele när han va liten, det kändes tryggare med vagnen. Nu med lillan känner jag tvärtom: det känns superhemskt att lägga henne i en vagn och putta! Det känns betydligt tryggare att ha henne på magen/rygg än ensam i en vagn.

Däremot har jag drabbats lite av bär-paniken i att detta bara är tillfälligt. Sonen gillar dock fortfarande att bli buren och den senaste veckan har vi tagit några kvällspromenader innan nattning och han har premiäråkt i den vävda på ryggen. Rackarns mysigt att gå i parken och kolla på saker när han sittr och myser på ryggen och lägger kinden mot ryggen :heart: Hoppas man får bära i två år till i alla fall. När har era barn slutat att vilja åka i sele/sjal?
Jag måste bara hålla med lite. Första sonen älskade att åka vagn, så honom bar jag bara lite. Med andra och tredje har det blivit mycket mer. Då har jag känt som du vad det gäller vagnen och bärpaniken som du beskriver. När jag blev gravid med trean och skulle börja jobba i samma veva så kände jag mig jättesorgsen inför mindre bärande. Den situationen vande jag mig vid och helt plötsligt kändes det helt okej att köra tvåan i vagn. Nu har jag bärpanik lite för trean som är tio månader, fast jag kommer att få bära honom ett tag till. Konstigt det där egentligen.
Lindajv skrev:Jag måste bara hålla med lite. Första sonen älskade att åka vagn, så honom bar jag bara lite. Med andra och tredje har det blivit mycket mer. Då har jag känt som du vad det gäller vagnen och bärpaniken som du beskriver. När jag blev gravid med trean och skulle börja jobba i samma veva så kände jag mig jättesorgsen inför mindre bärande. Den situationen vande jag mig vid och helt plötsligt kändes det helt okej att köra tvåan i vagn. Nu har jag bärpanik lite för trean som är tio månader, fast jag kommer att få bära honom ett tag till. Konstigt det där egentligen.
Visst är det? Det är ju inte riktigt man känner med vagn, typ "oh nej, nu vill inte lillan åka vagn mer, så syyynd! Jag som älskar att putta vagn!" :Hahaa:
D slutade bäras regelbundet i tvåårsåldern. Han ville inte. Och hans vikt spelade in, när han började närma sig 20 kg orkade jag inte bära honom så länge heller. Visst kan det hända att han vill bäras någon gång fortfarande men mest som en kul grej och bara några minuter.
Jag bär vår treåriga tjej än. Ganska ofta just nu faktiskt. HAr henne på ryggen i sjal. Bebis däremot, som inte ens skulle åka vagn innan hon var ett halvår åker mycket vagn :lol: Men det beror mest på att hon spyr ner allt som kommer i hennes väg samt inte kunnat slappna av i sjal förän nu typ..
Storebror bar jag inte så mycket som bebis, men däremot mellan 1-3 år var selen välanvänd! Men på treårsdagen vägde han 20 kg och dessutom så fick han en lillebror så efter det så tunnande det ut betydligt. Bar honom senast "på riktigt" för ett år sedan, när han var 4 år, men ibland skojbär vi korta stunder, han gapskrattandes, jag med mjölksyra i benen. :lol:

Men Lillebror som är liten för sin ålder till skillnad från Storbrorsan tror jag att vi kommer bära mycket längre, både pga storleken på barnet men också för att långsjalen snabbt blev vardag med honom som bebis.

Så vad jag vill komma till - nej, du behöver verkligen inte oroa dig än! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?