- fre jun 17, 2011 19:59
Eller 2,5 hela mössan. Jag skulle nog inte gå ner mer. Jag har ganska litet huvud och på mig funkar den fint.
Jag stickade den större pösiga modellen, det finns ju två olika i mönstret. Jag hade inte problem med att få ihop den upptill. Det blev lite stramt på slutet men det berodde nog snarare på att jag var ovan vid att sticka mönster i två färger. Det finns en bild längre bak i tråden på min mössa.
telistant skrev:Är det nån som stickat karin kurbits mössan? Jag fattar inte hur jag sia få ihop 40 maskor på 10 cm. På min provlapp på st 2 får jag väl ihop 33 m på10 cm på bredden och 6 per cm på höjden mot 4,4 som det borde vara. (lite slarvigt mätt i all hast) garnet är samma som i mönstret. Jag funderar om jag ska gå upp till 2,5 och räkna lite på vidden. Den får gärna bli lite pösig men måste sitta bra i resåren.Jag har stickat den men jag kommer inte ihåg vilka stickor jag använde. Jag har för mig att jag hade 2,5 på resåren och sen 3
Vad tror ni. 2orna är de minsta jag har och provlappen känns lite kompakt

Jag stickade den större pösiga modellen, det finns ju två olika i mönstret. Jag hade inte problem med att få ihop den upptill. Det blev lite stramt på slutet men det berodde nog snarare på att jag var ovan vid att sticka mönster i två färger. Det finns en bild längre bak i tråden på min mössa.
••••••••••••••••••••MOSAN••••••••••••••••••••
Tre små gangstergrabbar stora L 070113 puffen M 100713 och lillpjolten J 121212
Tre små gangstergrabbar stora L 070113 puffen M 100713 och lillpjolten J 121212