Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
telistant skrev:Är det nån som stickat karin kurbits mössan? Jag fattar inte hur jag sia få ihop 40 maskor på 10 cm. På min provlapp på st 2 får jag väl ihop 33 m på10 cm på bredden och 6 per cm på höjden mot 4,4 som det borde vara. (lite slarvigt mätt i all hast) garnet är samma som i mönstret. Jag funderar om jag ska gå upp till 2,5 och räkna lite på vidden. Den får gärna bli lite pösig men måste sitta bra i resåren.

Vad tror ni. 2orna är de minsta jag har och provlappen känns lite kompakt
Jag har stickat den men jag kommer inte ihåg vilka stickor jag använde. Jag har för mig att jag hade 2,5 på resåren och sen 3 :hmm: Eller 2,5 hela mössan. Jag skulle nog inte gå ner mer. Jag har ganska litet huvud och på mig funkar den fint.
Jag stickade den större pösiga modellen, det finns ju två olika i mönstret. Jag hade inte problem med att få ihop den upptill. Det blev lite stramt på slutet men det berodde nog snarare på att jag var ovan vid att sticka mönster i två färger. Det finns en bild längre bak i tråden på min mössa.
Mosan skrev:
telistant skrev:Är det nån som stickat karin kurbits mössan? Jag fattar inte hur jag sia få ihop 40 maskor på 10 cm. På min provlapp på st 2 får jag väl ihop 33 m på10 cm på bredden och 6 per cm på höjden mot 4,4 som det borde vara. (lite slarvigt mätt i all hast) garnet är samma som i mönstret. Jag funderar om jag ska gå upp till 2,5 och räkna lite på vidden. Den får gärna bli lite pösig men måste sitta bra i resåren.

Vad tror ni. 2orna är de minsta jag har och provlappen känns lite kompakt
Jag har stickat den men jag kommer inte ihåg vilka stickor jag använde. Jag har för mig att jag hade 2,5 på resåren och sen 3 :hmm: Eller 2,5 hela mössan. Jag skulle nog inte gå ner mer. Jag har ganska litet huvud och på mig funkar den fint.
Jag stickade den större pösiga modellen, det finns ju två olika i mönstret. Jag hade inte problem med att få ihop den upptill. Det blev lite stramt på slutet men det berodde nog snarare på att jag var ovan vid att sticka mönster i två färger. Det finns en bild längre bak i tråden på min mössa.
tack för input,den större tänkte jag göra.. Testar nog resår på tvåan och mössan på två,femman
telistant skrev:
CrazyMagpie skrev:Här blir det inte mycket stickat just nu, men jag har till min glädje upptäckt att det (när jag sitter i soffan iaf) funkar att sticka lite och amma samtidigt! :vågen:

Med andra ord så är oddsen relativt goda att den där bäbiskoftan jag stickar på faktiskt hinner bli klar innan bäbisen vuxit ur den! :tumup:
:tumup:

Jag testade att sticka baklänges istället för aviga. Kul men hopplöst att hålla tåden i fel hand :D Men med lite träning borde det funka. Risken är väl bara att mqn får tokont av drn konstiga rörelsen innan man får flyt. Snabbare att köra på som vanligt :Hahaa:
Fast jag håller kvar garnet i samma hand när jag stickar baklänges. Annars får man ju besväret att byta hand på garnet istället för att vända stickningen.
Jag håller på att sticka en hjälmmössa i pyttestorlek och funderar på en minskning som är i mönstret.
"Sätt 1 m på hj.st bakom arb, lyft 1 m, sticka nästa m och m fr hj.st räta tills, drag den lyfta m över"
Borde inte det bli likadant som lyft en m, sticka 2 tills, drag den lyfta m över?
Av Umma
zandrama skrev:Jag håller på att sticka en hjälmmössa i pyttestorlek och funderar på en minskning som är i mönstret.
"Sätt 1 m på hj.st bakom arb, lyft 1 m, sticka nästa m och m fr hj.st räta tills, drag den lyfta m över"
Borde inte det bli likadant som lyft en m, sticka 2 tills, drag den lyfta m över?
Om jag tänker rätt borde det bli en mer centrerad dubbelminskning i alt 1 men en dubbelminskning med lutning åt vänster i alt 2.
Användarens profilbild
Av ellla
Umma skrev:
zandrama skrev:Jag håller på att sticka en hjälmmössa i pyttestorlek och funderar på en minskning som är i mönstret.
Om jag tänker rätt borde det bli en mer centrerad dubbelminskning i alt 1 men en dubbelminskning med lutning åt vänster i alt 2.
I först alternativet är det mittenmaskan som är överst!
Användarens profilbild
Av tweed
Nu börjar det krångla till sig i huvudet av norskan :hmm:
Det blå förstår jag, men sen när det börjar bli instruktioner i flera steg så säger min amningshjärna stopp, jag orkar liksom inte hålla i huvudet vad som ska göras medan jag klurar vidare på norska :roll: Och jag har en känsla av att man behöver ha lite koll på helheten för att inte behöva repa upp för mycket :lol:
Etter å ha str hele stjerneborden,
fell av de 5 klippem midt
foran og str videre fram og
tilb med åpning midt foran.
Bytt til p 4 og str nå videre
med stripemønster iflg diagr
2. Beg ved pil merket valgt
størr og str først 2 p fram og
tilb. På de p der du str med 2
fg (dvs. p med lus), str siste m
på p med begge fg.
Sett samtidig
et merke i hver side av arb
med 46 (50) 55 m til hvert
forstk og 91 (99) 109 m til
bakstk. La merketr følge arb
oppover. På neste p beg å felle
mot midt foran i beg og slutten
av p hver 2. p. Fell 2 m i
beg av p ved å str 3 m r sm og
i slutten av p ved å løfte 1 m
løs av p uten å str den, str de
2 neste m r sm, løft den løse
m over de str m. Fell hver 2.
p, på retten av arb og innenfor
de 2 ytterste m i hver side.
Fell på denne måten i alt 2
(3) 3 ggr, fell videre hver 2. p,
kun 1 m i hver side ved å str
2 m r sm i beg av p, og ved å
løfte 1 m løs av p i slutten av
p, str neste m r, løft den løse
m over den str. Fell på denne
måten i alt 7 (8) 10 ggr, hele
tiden innenfor 2 m i hver side.
Fell videre hver 4. p i alt 4 (3)
3 ggr.
Användarens profilbild
Av melon
Jag kan gärna hjälpa dig men jag sitter på fånen och kan inte läsa eller citera allt samtidigt. Vad är det som är svårt, enstaka ord eller sammanhanget? Du ska först dela av för forst (framstycke) och bakst (bakstycke) med märktrådar som sedan ska följa med uppåt i stickningen.

Nu måste jag läsa lite till, minns inte mer :lol:

Jo sen ska du börja minska mitt fram, först varannat varv och sedan vart fjärde varv. Det står väldigt nogranna instruktioner för hur du ska minska.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Jag kan gärna hjälpa dig men jag sitter på fånen och kan inte läsa eller citera allt samtidigt. Vad är det som är svårt, enstaka ord eller sammanhanget? Du ska först dela av för forst (framstycke) och bakst (bakstycke) med märktrådar som sedan ska följa med uppåt i stickningen.

Nu måste jag läsa lite till, minns inte mer :lol:

Jo sen ska du börja minska mitt fram, först varannat varv och sedan vart fjärde varv. Det står väldigt nogranna instruktioner för hur du ska minska.
Det är nog som när jag ska ta en vägbeskrivning, efter två anvisningar lägger huvet av :roll: Jag har läst det några ggr till nu och börjar fatta, jag tror jag reder ut det :D (när jag inte har en övertrött, klättrande bebis bredvid mig)
Jag har en fråga om delningen för ärmhålet till, men jag klarar inte Att formulera den just nu :lol:
ellla skrev:
Umma skrev:
Gör det någon skillnad utseendemässigt? Annars gissar jag att det mest är för att beskrivningen vill att man ska ha en markering i mittenmaskan.
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:
ellla skrev:
Umma skrev:
Gör det någon skillnad utseendemässigt? Annars gissar jag att det mest är för att beskrivningen vill att man ska ha en markering i mittenmaskan.
Det blir så att de går ihop på mitten, lite snyggare. Tror det blir samma utseende som om du gör sl2, k1, psso.
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?