Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tycker att det är jättesvårt i år...syrenerna håller på att blomma ut och jag har inte bestämt mig än :roll:

Visa mig lite vackra bilder på gammalt och nytt är ni snälla! Jag är ute efter nåt väldigt mjukt, men inte mohairigt utan slätt. Ull, ull, ull.

:help:
Jag följer den här tråden lite på sidan av i år. Min hjärna är lite för mosig och mina armar lite för upptagna av allt ammande för att fixa spetsstickning, men jag stickar iaf vidare på min resgarnssjal (slätstickning = idiotsäker) och funderar på att lägga upp en möbius också vad det lider.
Mamma P hade nämligen så grymt snygga bilder där hon har en som huva att jag känner att jag måste testa jag med... 8)
CrazyMagpie skrev:Jag följer den här tråden lite på sidan av i år. Min hjärna är lite för mosig och mina armar lite för upptagna av allt ammande för att fixa spetsstickning, men jag stickar iaf vidare på min resgarnssjal (slätstickning = idiotsäker) och funderar på att lägga upp en möbius också vad det lider.
Mamma P hade nämligen så grymt snygga bilder där hon har en som huva att jag känner att jag måste testa jag med... 8)
Den var fin :love:
Men bra bilder är extra lockande.
karro54 skrev:Jag blev väldigt sugen på en möbius, gillade den gröna!

Men jag har aldrig stickat förut, är den svår? Finns det svenskt mönster?
Möbius är jättelätt, bara uppläggningen som är lite knepig. Barbro har mönster, sök på wermland, barbro och moebius så hittar du. Kanske finns i trådstart. Det är för sent och jag har dansat för mycket för. Att jag ska orka länka från paddan. Kan också bero på två hot shots. :hmm: ;)
MuuM skrev:
karro54 skrev:Jag blev väldigt sugen på en möbius, gillade den gröna!

Men jag har aldrig stickat förut, är den svår? Finns det svenskt mönster?
Möbius är jättelätt, bara uppläggningen som är lite knepig. Barbro har mönster, sök på wermland, barbro och moebius så hittar du. Kanske finns i trådstart. Det är för sent och jag har dansat för mycket för. Att jag ska orka länka från paddan. Kan också bero på två hot shots. :hmm: ;)
Tack! Det där skulle jag nog klara av. Men av det skrivna mönstret fattade jag ingenting men youtube is the shit! Det fanns två olika sätt att lägga upp maskorna egentligen tre om man räknar med den skrivna. Det enda jag inte fattar är hur jag stickar varannan räta och varannan avig men det kanske finna beskrivet på youtube det med! :tumup:
Jag är inne på ledtråd 4 på 22 leaves (http://www.ravelry.com/patterns/library ... -shawlette) som jag stickar i en brontosaurusvariant.

Jag stickade en sån förra sommaren, då i grignascos merinosilke så den blev skir och ljuv på stickor 3. Nu har jag ett betydligt grövre garn (ungefär som drops Alpaca i löpmeter, fast grövre) och stickar på stickor 5. Men det blir bra det med!
Kaffemoster skrev:Jag är inne på ledtråd 4 på 22 leaves (http://www.ravelry.com/patterns/library ... -shawlette) som jag stickar i en brontosaurusvariant.

Jag stickade en sån förra sommaren, då i grignascos merinosilke så den blev skir och ljuv på stickor 3. Nu har jag ett betydligt grövre garn (ungefär som drops Alpaca i löpmeter, fast grövre) och stickar på stickor 5. Men det blir bra det med!
Snygg!
Nu har jag börjat på en rätstickad sjal med picoter, Mekki heter den. Stickar den i orange silke-alpacka som jag bara råkar ha sex nystan kvar av. ;-) Den är lättstickad och det är perfekt buss-stickning. Räknar med att vara klar om en vecka eller så, då ska jag börja på orkidétjuven.
Kul att höra vad ni håller på med allihopa. Det verkar vara många sjalar igång på stickor/i tankar. Är det en tillfällighet eller är det något slags "stickmåste" på sommaren?

Själv stickar jag benvärmare och sandaler. Jag har slut på garn till benvärmarna men garnkorgen (iphonen föreslog här varmkorven :lol: ) har jobbat supersnabbt och paketet är redan på väg :app:
melon skrev:Kul att höra vad ni håller på med allihopa. Det verkar vara många sjalar igång på stickor/i tankar. Är det en tillfällighet eller är det något slags "stickmåste" på sommaren?

Själv stickar jag benvärmare och sandaler. Jag har slut på garn till benvärmarna men garnkorgen (iphonen föreslog här varmkorven :lol: ) har jobbat supersnabbt och paketet är redan på väg :app:
Haha, har du missat den här tråden? Innana stickar alltid sjalar på sommaren och tvingar oss andra att göra det också. ;-) Jag är inne på min andra för sommaren och har en till i tankarna.
Jag började påcmin orchid thief igår! Än så länge har jag inte gjort fel. :lol:
MuuM skrev:
melon skrev:Kul att höra vad ni håller på med allihopa. Det verkar vara många sjalar igång på stickor/i tankar. Är det en tillfällighet eller är det något slags "stickmåste" på sommaren?

Haha, har du missat den här tråden? Innana stickar alltid sjalar på sommaren och tvingar oss andra att göra det också. ;-) Jag är inne på min andra för sommaren och har en till i tankarna.
Jo jag hängde i den här tråden förra sommarn också. Men i år har jag ingen lust att sticka sjalar... Får jag vara kvar ändå? :wink:
melon skrev:
MuuM skrev:

Jo jag hängde i den här tråden förra sommarn också. Men i år har jag ingen lust att sticka sjalar... Får jag vara kvar ändå? :wink:
Njaaaaaaaa... ;) Bara om du visar bilder på allt vackert du gör. :love:
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?