Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev:Tack MuuM-Jag ska göra så då, bara sticka inte tänka :wink: . Har du köpt boken med Orchid theif eller hur har du fått tag i mönstret? Den ser väldigt vacker ut. Vilket garn blir det?
Jag har lånat boken. Det blir drops silkealpacka i grått. Köpte igår och de hade inte mina vanliga färger i det garnet så jag vardagsedgar och gör i en färg jag inte brukar använda. :fnissa:
MuuM skrev:
Umma skrev:Tack MuuM-Jag ska göra så då, bara sticka inte tänka :wink: . Har du köpt boken med Orchid theif eller hur har du fått tag i mönstret? Den ser väldigt vacker ut. Vilket garn blir det?
Jag har lånat boken. Det blir drops silkealpacka i grått. Köpte igår och de hade inte mina vanliga färger i det garnet så jag vardagsedgar och gör i en färg jag inte brukar använda. :fnissa:
Vardagsedge! :Hahaa:
MuuM skrev:
Vilken färg? Vilken färg? :eld:
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Den mörkare grå. Jag tänkte på dig. :)
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Den mörkare grå. Jag tänkte på dig. :)
:fnissa:
Låter fint :D

Själv valde jag färg. Iofs aubergine, men ändå.
Användarens profilbild
Av binaem
Knyttet & K skrev:Jag är med! Jag började på en Birch/Skiraste sjalen idag, den som man stickar från spetsen och upp. Jag hatar garnet (mohair) men det blir fint. Det ska bli en julklapp till min syster :D
Fniss .. nu kom jag och tänka på min som jag gjorde förra året .. fast den var uppefrån och ner .. och bleb GALET stor
Bild
Nu ska jag ge mig på en slätstickad Hanuri ... baskemej!
Måste bara klura ut hur man gör för att få ökningarna rätt när man inte har mönstret ... - på sidorna och mitten vet jag men är det alltid 4 varje varv?
binaem skrev:Nu ska jag ge mig på en slätstickad Hanuri ... baskemej!
Måste bara klura ut hur man gör för att få ökningarna rätt när man inte har mönstret ... - på sidorna och mitten vet jag men är det alltid 4 varje varv?
Haruni är fin!! Är det inte 4 på rätsidan och 2 på avigsidan på den? Ökningarna brukar man göra innanför kantmaskorna och bredvid mittmaskan så det kan du kolla på originalmönstret.
melon skrev:
binaem skrev:Nu ska jag ge mig på en slätstickad Hanuri ... baskemej!
Haruni är fin!! Är det inte 4 på rätsidan och 2 på avigsidan på den? Ökningarna brukar man göra innanför kantmaskorna och bredvid mittmaskan så det kan du kolla på originalmönstret.
Jag har svårt att tolka skall väl ärligt sägas vad som är ökningar och vad som bara är en del av mönstret :oops:
I inledningen står det att en del varv ökas 4 och andra 8 :hmm:
Undra om jag också ska sticka en såndär orkidé tjuv! Då vet jag vart jag kan gå om jag inte får ihop det! :lol:
Nu har jag fått låna mönstret av MuuM. Jag har ett mörkbrunt baby-alpacka som nog kan bli fint. Sen har jag ett turkost garn som jag tror är ull som också är fint. Jag har försökt göra eld-testet på det men jag är fortfarande osäker.
Mosan skrev:Nu har jag fått låna mönstret av MuuM. Jag har ett mörkbrunt baby-alpacka som nog kan bli fint. Sen har jag ett turkost garn som jag tror är ull som också är fint. Jag har försökt göra eld-testet på det men jag är fortfarande osäker.
Jag har aldrig undrat över eldprovet, vad är det som gäller om man vill kolla ifall det är syntet eller ull?
Ketronya skrev:
Mosan skrev:Nu har jag fått låna mönstret av MuuM. Jag har ett mörkbrunt baby-alpacka som nog kan bli fint. Sen har jag ett turkost garn som jag tror är ull som också är fint. Jag har försökt göra eld-testet på det men jag är fortfarande osäker.
Jag har aldrig undrat över eldprovet, vad är det som gäller om man vill kolla ifall det är syntet eller ull?
Om det smälter är det akryl, om det brinner (och luktar brunnet hår) är det ull. Det är lättast att vara säker på rena garnet, blandgarner beter sig ofta lite märkligt.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?