Vanligaste kommentarerna (och det är mååånga, då sjalbärande verkar vara ovanligt i Karlstad...) är som tidigare nämnts: "Där har den det gott", "Åh, vad mysigt", "Vad härligt det ser ut" osv. Många människor tittar när jag går med A på stan i sjal, men alltid med nyfiket vänliga blickar.
I förrgår fick jag nog den finaste kommentaren (iof via omväg men ändå). Jag hade klivit på bussen och satt långt fram och passade på att pussa A på pannan medan jag kollade om han fortfarande sov. Chauffören ropade ut till ett äldre par och frågade om de skulle med eftersom de stod så nära dörrarna. Då svarade kvinnan: "Nej, vi stannade för att njuta av hur fint mamman och bebisen har det tillsammans" och sen skickade hon en slängkyss till mig
Strax innan dess kom nog den roligaste kommentaren: En man gick hastigt förbi mig när jag väntade på bussen. Alldeles bakom mig ryckte han till, hoppade tillbaka framför mig, utbrast " En bebis!" pekade på A i sjalen och hastade sen vidare
I sammanhang där jag tar av och på sjalen blir omgivningen alltid väldigt intresserad och jag får hålla en sjal-lektion

Mamma till A ,född nov -10, och L, född april-13.
Mobilsurfar. Felstavningar, konstiga meningar och kortfattade inlägg beror på det.