Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Clee
Men kul! Det är väl en förändring som kräver tid kanske, som så mycket annars. chicaboom, den butiken jag tänkte på är den på Dalaplan. Kruxet kanske uppstår när folk frågar efter BB för att de likställer det med bärsele? :mitvit:
Av Hell Cat
Clee skrev:Men kul! Det är väl en förändring som kräver tid kanske, som så mycket annars. chicaboom, den butiken jag tänkte på är den på Dalaplan. Kruxet kanske uppstår när folk frågar efter BB för att de likställer det med bärsele? :mitvit:
Det tror jag! Tom när jag bar i en meitai (som inte har några likheter med BB what so ever) så var det nån som frågade vad det var för Baby Björn för en sån hade hon aldrig sett :hellu:
Användarens profilbild
Av Hivin
Vanligaste kommentarerna (och det är mååånga, då sjalbärande verkar vara ovanligt i Karlstad...) är som tidigare nämnts: "Där har den det gott", "Åh, vad mysigt", "Vad härligt det ser ut" osv. Många människor tittar när jag går med A på stan i sjal, men alltid med nyfiket vänliga blickar.
I förrgår fick jag nog den finaste kommentaren (iof via omväg men ändå). Jag hade klivit på bussen och satt långt fram och passade på att pussa A på pannan medan jag kollade om han fortfarande sov. Chauffören ropade ut till ett äldre par och frågade om de skulle med eftersom de stod så nära dörrarna. Då svarade kvinnan: "Nej, vi stannade för att njuta av hur fint mamman och bebisen har det tillsammans" och sen skickade hon en slängkyss till mig :loving:
Strax innan dess kom nog den roligaste kommentaren: En man gick hastigt förbi mig när jag väntade på bussen. Alldeles bakom mig ryckte han till, hoppade tillbaka framför mig, utbrast " En bebis!" pekade på A i sjalen och hastade sen vidare :)

I sammanhang där jag tar av och på sjalen blir omgivningen alltid väldigt intresserad och jag får hålla en sjal-lektion :)
Användarens profilbild
Av SCSI
Hivin skrev: "Nej, vi stannade för att njuta av hur fint mamman och bebisen har det tillsammans" och sen skickade hon en slängkyss till mig
aaaaw! :loving:

Jag kom precis hem från ica där kassörskan glatt utbrast "åh, du ser ut som en liten koala!" till Joel där han satt i ringsjalen (med matchande öronprydd mössa på huvudet). :D
Av Nadin
En äldre dam på COOP tittade på lillan i Sinon idag och sa "Oj, vilken söt vove!", log varmt och gick vidare. Om ett tag träffades vi igen på ett annat ställe i butiken, hon log varmt igen tills lillan vände på huvudet och gäspade. Tanten tapade hakan, slutade le och gick fort därifrån :roll:

Och på väg hem kände jag att jag knöt sjalen för löst IGEN och tänkte lite ledset att jag kan inte få hjälp med att fixa den tills jag kommer hem. Önskar att man kunde höra (och säga såklart) "Kan du hjälpa mig med sjalen" när man är ute på stan. Och att det skulle vara lika accepterat och vanligt som "Kan du hjälpa mig med barnvagnen?"
Nadin skrev:En äldre dam på COOP tittade på lillan i Sinon idag och sa "Oj, vilken söt vove!", log varmt och gick vidare. Om ett tag träffades vi igen på ett annat ställe i butiken, hon log varmt igen tills lillan vände på huvudet och gäspade. Tanten tapade hakan, slutade le och gick fort därifrån :roll:

Och på väg hem kände jag att jag knöt sjalen för löst IGEN och tänkte lite ledset att jag kan inte få hjälp med att fixa den tills jag kommer hem. Önskar att man kunde höra (och säga såklart) "Kan du hjälpa mig med sjalen" när man är ute på stan. Och att det skulle vara lika accepterat och vanligt som "Kan du hjälpa mig med barnvagnen?"

När jag var på stan så kom det faktiskt fram en kvinna och hjälpte mig med sjalen, helt självmant :)
Lillan hade somnat och det var lite löst vid huvudet, hon drog åt med kommentaren "det kommer säkert lossna men hon ligger ju bra nu i alla fall"
Och strax innan hon gick så sa hon precis vad jag tänkte: "man vill ju inte gärna störa dem när de sover så gott" :loving:
Av Feber
Nadin skrev:(...) Och på väg hem kände jag att jag knöt sjalen för löst IGEN och tänkte lite ledset att jag kan inte få hjälp med att fixa den tills jag kommer hem. Önskar att man kunde höra (och säga såklart) "Kan du hjälpa mig med sjalen" när man är ute på stan. Och att det skulle vara lika accepterat och vanligt som "Kan du hjälpa mig med barnvagnen?"
Det önskar jag med... En gång var jag i ett köpcentrum och hade tagit av mig hela sjalen i ren frustration för bebis var hungrig. Sen, hur får jag på mig den igen? (Trikåsjal som jag alltid knutit på mig först och sen ploppat ner bebis i, kan inget annat sätt). Och vad gör jag med bebisen under tiden...? Kan man gå fram till en okänd människa och bara "Kan du hålla?"?? Jag löste det genom att gå in i en möbelaffär och låna en soffa som avlastningsyta. :tumup: Men det vore nice att ha blivit erbjuden hjälp i det läget. :)
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har fått hjälp att hålla bäbis när jag åkt tåg och således trasslat mig ur sjalen och dessutom har en massa väskor att få ordning på innan vi kliver av - första gången var det en tant som erbjöd sig alldeles utan att jag hade en tanke på att be om hjälp, och efter det har jag insett att de flesta (kvinnor åtmintone) så gärna håller liten bäbis en stund om man bara ger dem en chans så numera frågar jag om hjälp medan jag knyter sjal och sätter på mig ryggsäck.
Användarens profilbild
Av moggleif
Feber skrev:
Nadin skrev:(...) Och på väg hem kände jag att jag knöt sjalen för löst IGEN och tänkte lite ledset att jag kan inte få hjälp med att fixa den tills jag kommer hem. Önskar att man kunde höra (och säga såklart) "Kan du hjälpa mig med sjalen" när man är ute på stan. Och att det skulle vara lika accepterat och vanligt som "Kan du hjälpa mig med barnvagnen?"
Det önskar jag med... En gång var jag i ett köpcentrum och hade tagit av mig hela sjalen i ren frustration för bebis var hungrig. Sen, hur får jag på mig den igen? (Trikåsjal som jag alltid knutit på mig först och sen ploppat ner bebis i, kan inget annat sätt). Och vad gör jag med bebisen under tiden...? Kan man gå fram till en okänd människa och bara "Kan du hålla?"?? Jag löste det genom att gå in i en möbelaffär och låna en soffa som avlastningsyta. :tumup: Men det vore nice att ha blivit erbjuden hjälp i det läget. :)
Precis som SCSI säger, våga fråga för tusan! Tro inte att folk kommer hjälpa dig annars. De flesta blir irriterade när man erbjuder hjälp. Det ÄR enklare med lite hjälp men oftast så fixar man det själv också. Men till alla, be om hjälp, det är inget farligt och de allra flesta kommer hjälpa dig!
Användarens profilbild
Av Helene
hitta man en stol eller bänk så kan man sätta sig och "klämma fast" bäbisen (den ligger på mage över ena benet och benen ner mellan dina ben) och knyta på sig sjalen, eller så kan man göra en knytning där man kan knyta in bäbisen direkt (höft-x eller omslut med krysset utanför)
Eller om man hittar en hyfsat ren plats så lägger man ner sin jacka på golvet och lägger bäbisen där.

Holger höll på att skrämma livet ur butikstjejen när jag stod och provade glasögon, han kastade sig bakåt när han satt i höft-x på min mage. Jag hann fånga upp honom eftersom jag kände att det var på gång ett bakåtböj men hon blev helt chockad. Han tyckte det var skitkul. :fnissa:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?