Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Edith
Jag vill också vara med! :app:

Är äntligen klar med min Swallowtail som jag började med förra omgången, men inte förrän nu i vinter/vår nångång. Och inte har den fastnat på bild heller. :oops:

I sommar tänker jag sticka mig en Orchid thief i ljusrosa Baby Alpaca Silk. Längtar efter att få börja!

Bild
Användarens profilbild
Av HPe
Jag är nog mer av en vinterstickare- när det börjar bli kallt och ruggigt åker stickorna fram, men jag ska sticka en "pippi tröja" min bästa kompisens dotter nu i sommar. De bor i USA så jag har inte hunnit träffa den lilla, men de kommer hem i sommar så om en dryg månad måste den vara klar. Så jag tänkte hänga lite i den här tråden fast det inte blir nån sjal, kan ju låtsas. :wink:
Av Ponyo
Edith skrev:Jag vill också vara med! :app:

Är äntligen klar med min Swallowtail som jag började med förra omgången, men inte förrän nu i vinter/vår nångång. Och inte har den fastnat på bild heller. :oops:

I sommar tänker jag sticka mig en Orchid thief i ljusrosa Baby Alpaca Silk. Längtar efter att få börja!

Bild
:love:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
Edith skrev:Jag vill också vara med! :app:

:love:
Underbar! Var hittar man mönstret?
Av Ponyo
Umma skrev:Edith-underbar :love: !!! Jag vill också sticka en swallowtail!

MuuM-Mönstret finns på Ravelry :tumup: !
Men hur får man tag på det? Måste man köpa boken den är i?
Den är lite lik Harunin nertill.
Användarens profilbild
Av Edith
Ponyo skrev:
Umma skrev:Edith-underbar :love: !!! Jag vill också sticka en swallowtail!

MuuM-Mönstret finns på Ravelry :tumup: !
Men hur får man tag på det? Måste man köpa boken den är i?
Den är lite lik Harunin nertill.
Jag har boken (mycket väl investerade pengar!), utom att köpa den vet jag bara ett sätt. ;)
Av Annamamman
Jag är med! I fjol stickade jag en rätstickad sjal i Fabel, grön och vacker, men jag tänkte inte på attt modellen på bilden var sådär 10 storlekar mindre än mig, så det blev inte så bra. Nu har jag spanat på en virkad i Kid-Silk från Drops (och tänker helt fräckt hänga i denna trd ändå, trots att jag inte stickar denna gång). Jag ska försöka ta mig iväg till Åre endera dagen och shoppa, min favorit garnaffär finns där.
Användarens profilbild
Av ellla
Annamamman skrev:Jag är med! I fjol stickade jag en rätstickad sjal i Fabel, grön och vacker, men jag tänkte inte på attt modellen på bilden var sådär 10 storlekar mindre än mig, så det blev inte så bra. Nu har jag spanat på en virkad i Kid-Silk från Drops (och tänker helt fräckt hänga i denna trd ändå, trots att jag inte stickar denna gång). Jag ska försöka ta mig iväg till Åre endera dagen och shoppa, min favorit garnaffär finns där.
Kaki? :) Där har jag fyndat många gånger....
Användarens profilbild
Av tofka
Mitt sjalprojekt, till mig och bäbis har jag tänkt. Men jag börjar undra om sjalen eller bäbisen blir klar först? Jag hinner bara sticka en stund framför tv:n varje kväll. Jag ska just börja på "mellandelen", det ska vara som ett nätmönster mellan mittendelen och spetsen, sen ska spetsen sys på. Ganska annorlunda mönster... Det kommer från ett häfte med traditionella Shetlandsmönster. "Very quickly knitted" står det :Hahaa: Det betyder nog att jag inte bör ge mig på nån av de andra sjalarna i häftet :lol:

Bild
tofka skrev:Mitt sjalprojekt, till mig och bäbis har jag tänkt. Men jag börjar undra om sjalen eller bäbisen blir klar först? Jag hinner bara sticka en stund framför tv:n varje kväll. Jag ska just börja på "mellandelen", det ska vara som ett nätmönster mellan mittendelen och spetsen, sen ska spetsen sys på. Ganska annorlunda mönster... Det kommer från ett häfte med traditionella Shetlandsmönster. "Very quickly knitted" står det :Hahaa: Det betyder nog att jag inte bör ge mig på nån av de andra sjalarna i häftet :lol:

Bild
Oj, det verkar omständigt. Jag gillar sjalar just för att man slipper en massa montering, bara några trådar att fästa och sen är det klart.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?