Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tofka
linafelicia skrev:
tofka skrev:Provar med bilden igen...
Fin! Roligt med en sjal som är lite annorlunda stickad än alla andra. Finns mönstret på ravelry?
Vet inte. Jag köpte mönster och garn i en butik i Lerwick i somras. Hon som har gjort det heter Elizabeth Johnston, om det kan vara till nån hjälp.
Användarens profilbild
Av MuuM
Yay! :vågen: jag har kommit på världens bästa knep! Jag håller på med musch-varven på Echo flower och svär över muscherna. Jag har bara lyckats med ett halvt avigt, liksom. Trots Kvarnviks tips om att ta en tunnare sticka för muscherna.

Men nu - när jag kom på att ta en riktigt liten virknål - 1,25 har jag men kanske ska ner till 1,0 - och göra muscherna med går det riktigt snabbt. :vågen: Kan ni tänka er - jag lyckades till och med göra om en musch på nästa räta varv, när jag hade missat en liten båge! :shock: Nu ska sjalskräpet bli klart!
Av Ponyo
MuuM skrev:Yay! :vågen: jag har kommit på världens bästa knep! Jag håller på med musch-varven på Echo flower och svär över muscherna. Jag har bara lyckats med ett halvt avigt, liksom. Trots Kvarnviks tips om att ta en tunnare sticka för muscherna.

Men nu - när jag kom på att ta en riktigt liten virknål - 1,25 har jag men kanske ska ner till 1,0 - och göra muscherna med går det riktigt snabbt. :vågen: Kan ni tänka er - jag lyckades till och med göra om en musch på nästa räta varv, när jag hade missat en liten båge! :shock: Nu ska sjalskräpet bli klart!
:vågen:
Just nu pågår det en stickutställning på Söndrums bibliotek i Halmstad.
Jag var där igår och det var verkligen många fina sjalar.
Jag har postat bilderna i sticksnacktråden också men jag tänkte att det kanske inte är alla som kollar där så jag visar dom här också...
Jag hade laddat batteriet till kameran innan jag skulle åka hemifrån men sen glömde jag kameran på skrivbordet men jag kan bjuda på några dåliga mobilbilder från utställningen...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Totalt fanns det 86 st sjalar utspridda på biblioteket :D
Utställningen pågår fram till 13/11
Användarens profilbild
Av MuuM
Mer än en månad sen någon skrev i denna tråd. Nu är min sjal äntligen klar. Den ligger i ljummet vatten och ska snart blockas. Den ska centrifugeras, står det i beskrivningen men det kan ni titta er i månen efter! ;-) Inte stoppar jag in den i tvättmaskinen, heller! Den ska lindas in i handduk och trampas på och sen blockas efter konstens alla regler. Och ligga antingen på värmegolvet eller under luftvärmaren och torka inatt. Så kan jag kanske ha den imorgon. Foto kommer förhoppningsvis.
Av Ponyo
MuuM skrev:Mer än en månad sen någon skrev i denna tråd. Nu är min sjal äntligen klar. Den ligger i ljummet vatten och ska snart blockas. Den ska centrifugeras, står det i beskrivningen men det kan ni titta er i månen efter! ;-) Inte stoppar jag in den i tvättmaskinen, heller! Den ska lindas in i handduk och trampas på och sen blockas efter konstens alla regler. Och ligga antingen på värmegolvet eller under luftvärmaren och torka inatt. Så kan jag kanske ha den imorgon. Foto kommer förhoppningsvis.
Användarens profilbild
Av Ketronya
MuuM skrev:På blockning.
Bild
Vad är det för mönster?
Användarens profilbild
Av Ketronya
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
MuuM skrev:På blockning.
Bild
Vad är det för mönster?
Echo flower, en variant på Laminarian, finns på Ravelry
Aha, jättefin :D
Användarens profilbild
Av MuuM
Inanna, är det dags för en favorit i repris? 8)
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:Inanna, är det dags för en favorit i repris? 8)
:iagree:
Klart det är!
Jag håller på med en Haruni!
Samuels mormor (passande va?) har tappat bort förra sjalen jag stickade till henne. Så hon ska få en ny.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?