Jag är också lite partisk i och med att jag säljer bärsjalar & bärselar m.m., men det är å andra sidan ett par till här i tråden, så jag tar mig också friheten att komma med lite input
En bärsjal som är lite stadigare än de flesta andra trikåsjalar är MaM ECO. Den är tillverkad i hampa och ekobomull. Hampan ger stadga och stabilitet till bärsjalen samtidigt som bomullen ger mjukheten. Dessutom gör hampan att MaM ECO är ganska sval trots det kraftiga tyget. MaM ECO upplevs av många som ett mellanting mellan vävd och trikå. Tillverkaren rekommenderar den upp till 18 kg. Jag gillar att extremtesta olika bärsjalar och har knutit upp en 3 åring på ryggen i MaM ECO. Bedömer den som väldigt stadig. Sedan vill jag dock inte rekommendera att man knyter ryggknyt med trikåsjalar, då är vävda bärsjalar bättre
Andra trikåsjalar som jag testat och bedömt som speciellt stadiga är bl.a. Tricot-Slen och BabyBundler. BabyBundler finns i två varianter... 70 cm breda samt en nyare smalare variant ca 50 cm. BabyBundler säljs inte längre (vad jag vet) av någon svensk sjalförsäljare, så där är det begagnatmarknaden som gäller (speciellt om du är på jakt efter den breda som numera ersatts av den smalare).