Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Clee
Jag saknar att ha färdigknuten sjal! Det funkar ok med Girasol men jag undrar om det finns någon sjal som är som ett mellanting till trikå och vävd? En väldigt fast trikåsjal t ex? Eller en väldigt elastisk vävd? Den ska kunna avlasta väl på en 11 kg-bebis.
Användarens profilbild
Av mammagumman
Jag är väldigt partisk eftersom jag säljer men faktum är att Tricotslen avlastar väldans bra för att vara trikå. :D

Tillverkaren skriver till 18 kg vilket jag känt mig skeptisk till men jag har sålt ett antal till kunder som använt den tom det att barnen är ca 1 år och varit nöjda med det. Sen har dom gått över till sele och hoppat över vävd sjal.
Av sjaltokan
Jag gillade wbs den var dessutom rejält bred, jag har burit en tvååring i den på ryggen utan problem
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
diddeldi skrev:
thowida skrev:Jag gillade wbs den var dessutom rejält bred, jag har burit en tvååring i den på ryggen utan problem
:iagree:
Jättebra sjal. Och tunn, det känns som lite tyg fast den är så bred.
Användarens profilbild
Av hörnsten
Knyttet & K skrev:
diddeldi skrev:
thowida skrev:Jag gillade wbs den var dessutom rejält bred, jag har burit en tvååring i den på ryggen utan problem
Jättebra sjal. Och tunn, det känns som lite tyg fast den är så bred.

Också burit tvååring på ryggen med den. :loving:
Av Clee
Men haha, det är ju sjalen som är med i alla tänkbara färger i "fula sjalar"-tråden! Finns den i någon stilren/enfärgad variant? Och vad brukar den gå på begagnad?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Clee skrev:Men haha, det är ju sjalen som är med i alla tänkbara färger i "fula sjalar"-tråden! Finns den i någon stilren/enfärgad variant? Och vad brukar den gå på begagnad?
Ja, utseendet är dessvärre den stora nackdelen. Vi har en enfärgad brun. Tråkig, men ok.
Jag köpte min för 350:- tror jag.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag är också lite partisk i och med att jag säljer bärsjalar & bärselar m.m., men det är å andra sidan ett par till här i tråden, så jag tar mig också friheten att komma med lite input :wink:

En bärsjal som är lite stadigare än de flesta andra trikåsjalar är MaM ECO. Den är tillverkad i hampa och ekobomull. Hampan ger stadga och stabilitet till bärsjalen samtidigt som bomullen ger mjukheten. Dessutom gör hampan att MaM ECO är ganska sval trots det kraftiga tyget. MaM ECO upplevs av många som ett mellanting mellan vävd och trikå. Tillverkaren rekommenderar den upp till 18 kg. Jag gillar att extremtesta olika bärsjalar och har knutit upp en 3 åring på ryggen i MaM ECO. Bedömer den som väldigt stadig. Sedan vill jag dock inte rekommendera att man knyter ryggknyt med trikåsjalar, då är vävda bärsjalar bättre :|

Andra trikåsjalar som jag testat och bedömt som speciellt stadiga är bl.a. Tricot-Slen och BabyBundler. BabyBundler finns i två varianter... 70 cm breda samt en nyare smalare variant ca 50 cm. BabyBundler säljs inte längre (vad jag vet) av någon svensk sjalförsäljare, så där är det begagnatmarknaden som gäller (speciellt om du är på jakt efter den breda som numera ersatts av den smalare).
Av Hell Cat
Tänkte också föreslå MaM Eco; jag har en sån nu till kommande bebis och hoppas på lång användningstid :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?