Ska precis till att lägga upp lovikka-kärleksvantar till mina vänner som gifter sig nu i vår - någon som har bra tips om hur jag ska forma dubbelvanten?
Funderar på att antingen sticka den i formen som ett hjärta där man stoppar in var sin hand i var sin båge på hjärtat eller sticka den i formen som en vanlig vante, fast utan tumma och med två "skaft" - några tips och tankar?!
(ja, lovikkavantar passar kanske inte så bra på våren/sommaren - men det kommer garanterat fler höstar och vintrar tänker jag...

)
Elflin skrev:Mosan skrev:Jag har tappat fart, jag har inte stickat på flera dagar.
Jag har inte heller lust att göra något just nu, har påbörjat 3 projekt som alla tre "känns fel", det är fel garn och fel mönster liksom. Men i morgon ska jag till en garnbutik så jag hoppas att inspirationen ska hitta mig igen 
Om du verkligen kört fast helt och hållet så är repa upp är mitt tips...
Brutalt, jag vet, och det kan kännas som bortkastat arbete och tid att repa upp ngt man kämpat med länge - men om jag får utgå från mig själv så är det mycket mer stimulerande och inspirerande med garnnystan i lådorna än halvfärdiga projekt jag ändå inte vill sticka på.