Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
zandrama skrev:Härligt Nakum att du får ordning på det! :app:
:iagree: som du kämpat!
Jag har ångrat mig. Fast jag vägrar ge upp. Men vad har jag gett mig in i? :gaah:

Så. Hur gör man egentligen för att hålla koll på typ fem nystan i en stickning? Och när det sen blir tio... :roll: Hur fan ska jag bära mig åt då?
Det kommer bli så fint, men liksom...vad är det värt? Haha.

Och hur gör man egentligen för att undvika att garnet tvinnar sig runt sig själv? Vissa garner tycks göra det lättare än andra. Jag antar att garnet måste löpa lite lättare till stickan, men då blir ju maskorna så lösa liksom. :hmm:
nakum skrev:
telistant skrev:
nakum skrev:Finns det någon här som stickat Revontuli sjal från ravelry? Jag har stora problem med att få allt att stämma i mönstret. :gaah:

Till saken hör att jag fick med ett mönster till garnet jag köpte på syfestivalen som är väldigt likt den sjalen, men inte helt identisk ser jag i diagramen, som stämmer jättebra fram till varv 16 i diagrammet eller något sådant, så jag håller på att bli rätt galen på den här sjalen nu. :wink:
Jag håller på med den nu. Jag hade problem med första varven men sen har det rullat på. Vad är det för problem?
Det är väl att börja jag verkligen inte förstår hur man gör.. Det står ju att man ska lägga upp 5 maskor, sticka bara räta maskor, sedan börja på diagrammet. Men diagrammet och de två kantmaskorna man ska göra i vardera kant blir ju sammanlagt 7 maskor. Jag får det liksom inte att gå ihop. :hmm:
Jag hade precis samma problem! men du verkar vara igång nu :tumup: Jag har ökat genom att sticka i maskan i varvet under nuvarande varv. utom efter hålvarven då jag gjort en annan ökning.
Användarens profilbild
Av nakum
Mosan skrev:
Ja nu funkar det äntligen! :vågen: Och jag som ska jobba imorgon, då kan jag ju sticka massor.. 8)

teslitant: Ja visst var det otydligt skrivet..? Finns ju så många olika ökningar så jag tycker nog det kunde stått tydligare.
nakum skrev:
Mosan skrev:
Ja nu funkar det äntligen! :vågen: Och jag som ska jobba imorgon, då kan jag ju sticka massor.. 8)

teslitant: Ja visst var det otydligt skrivet..? Finns ju så många olika ökningar så jag tycker nog det kunde stått tydligare.
Men hallå, ett sånt jobb skall alla ha rätt till :this: är det i garn butiken månne?
Användarens profilbild
Av nakum
Juliusdotter skrev:
nakum skrev:
Mosan skrev:

Men hallå, ett sånt jobb skall alla ha rätt till :this: är det i garn butiken månne?
Jag vet, himla orättvist egentligen faktiskt. :| Och jag ska sluta. :siishah:
Jajamen, garn.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag har tappat fart, jag har inte stickat på flera dagar.
Mosan skrev:Jag har tappat fart, jag har inte stickat på flera dagar.
Jag har haft uppehåll på två-tre veckor nu, men igår kom jag igång igen. :vågen: Det ska ju vara kul också! Det lossnar nog snart :heart:
Jag har inte heller lust att göra något just nu, har påbörjat 3 projekt som alla tre "känns fel", det är fel garn och fel mönster liksom. Men i morgon ska jag till en garnbutik så jag hoppas att inspirationen ska hitta mig igen :vågen:
Ska precis till att lägga upp lovikka-kärleksvantar till mina vänner som gifter sig nu i vår - någon som har bra tips om hur jag ska forma dubbelvanten?

Funderar på att antingen sticka den i formen som ett hjärta där man stoppar in var sin hand i var sin båge på hjärtat eller sticka den i formen som en vanlig vante, fast utan tumma och med två "skaft" - några tips och tankar?! :D

(ja, lovikkavantar passar kanske inte så bra på våren/sommaren - men det kommer garanterat fler höstar och vintrar tänker jag... :lol: )

Elflin skrev:
Jag har inte heller lust att göra något just nu, har påbörjat 3 projekt som alla tre "känns fel", det är fel garn och fel mönster liksom. Men i morgon ska jag till en garnbutik så jag hoppas att inspirationen ska hitta mig igen :vågen:
Om du verkligen kört fast helt och hållet så är repa upp är mitt tips... :tumup:

Brutalt, jag vet, och det kan kännas som bortkastat arbete och tid att repa upp ngt man kämpat med länge - men om jag får utgå från mig själv så är det mycket mer stimulerande och inspirerande med garnnystan i lådorna än halvfärdiga projekt jag ändå inte vill sticka på. :heart:
ellla skrev:Jag fick inspiration igår av Loves fina regnbågsmössa... Det är så fin! Jag ska ner i källaren och plocka Upp Zauberbollarna så jag också kan göra en!
Kul att jag kan inspirera dej! Du som inspirerat mej en massa :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag har varit på webbdagarna i dagarna två. Igår var det sjukt dåligt nätverk och när det då är dåliga föreläsare kan jag inte ens surfa och blir arg. Så idag tog jag med mig två garnnystan och en rundsticka och har stickat en halv grytlapp i tvåändsstickning. Snacka om att förena nytta (jobb) med nöje! :-D Snygg blir den också, när den blir klar.
Jag har också haft lite sticktorka ett tag. Dels gick min 3,5a av, så jag inte kunde göra klart de två projekt som båda är på 3,5or och sen började jag på tofflor till min mamma och de är ju dötråkiga att sticka, så det går som sirap. :roll:
Av Ponyo
MuuM skrev:Jag har varit på webbdagarna i dagarna två. Igår var det sjukt dåligt nätverk och när det då är dåliga föreläsare kan jag inte ens surfa och blir arg. Så idag tog jag med mig två garnnystan och en rundsticka och har stickat en halv grytlapp i tvåändsstickning. Snacka om att förena nytta (jobb) med nöje! :-D Snygg blir den också, när den blir klar.
Coolt! :tumup:
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 291

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?